מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (שני) והתייחס לשלל נושאים, ובהם התקרית בגבול בין חיילי צבא לבנון לחיילי צה"ל, וכן הצעת החוק "עונש מוות למחבלים". בהמשך, התייחס גם להסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לדבריו של נסראללה, "כל הסימנים מעידים כי ישראל נמצאת לקראת סופה".

בפתח דבריו, התייחס לסוגיית האסירים הביטחוניים הכלואים בבתי הכלא בישראל, ואמר כי "על הדורות החדשים להכיר את בתי הכלא הישראלים, ולזכור את הייסורים של האסירים. לא נשאיר את האסירים בבתי הכלא". על הצעת החוק "עונש מוות למחבלים", אמר כי "מדובר בבורות, איומים אלו יגבירו את אומץ ליבם של לוחמי ההתנגדות לצאת לפעולות ג'יהאד".

"אנו מבינים את הסבל של הפלסטינים בגדה המערבית, בירושלים, חווארה, שכם ומזרח ירושלים, אשר חווים שנים של כיבוש, ואיננו זקוקים לעדויות חדשות לאכזריות הציונים. אנו בלבנון מודעים לסבלכם וכאבכם, כל הסימנים מעידים כי ישראל נמצאת לקראת סופה", הוסיף.

תומכי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
תומכי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

לאחר מכן, מזכ"ל הארגון התייחס לעימות שאירע בין חיילי צה"ל לחיילי צבא לבנון בגבול הצפון, ואמר כי "יש ניסיונות של ישראל להתרחב, ולכל מטר יש ערך". לדבריו, חיילי צבא לבנון גילו אומץ ולא פחדו מחיילי צה"ל אשר עמדו מולם, ואמר כי "זה הודות למשוואת ההרתעה שנוצרה בגבול, שכוללת את העם, הצבא וההתנגדות שעומדת מאחוריהם. הישראלי, הזה שהתרגלנו לחטוף ממנו, היום מתמודד עם אזרחים וחיילים שצועקים ומאיימים עליו, והוא נאלץ לסגת. כוח ההרתעה הלבנוני לא נתמך על ידי איש, מלבד אירא וסוריה. שתי המדינות הללו עוינות את אמריקה ואת ישראל, ואת כל בעלות בריתן".

בהמשך, הזכיר את ההסכם על הגבול הימי, ואמר כי "כשההסכם הוכרז, הצהרתי שישראל לא תוכל להפיק גז מאסדת כריש, אם לבנון לא תוכל להפיק גם בשטחה". כמו כן, ציין כי "ההסכם אינו מכיל נורמליזציה, התחייבויות או ערבויות ביטחוניות. איננו מרגישים מרומים או מאוכזבים. לבנון לא תפסיד סנטימטר אחד מאדמתה".