רוסיה הייתה מעורבת בחידוש המגעים בין איראן לסעודיה – כך דווח היום (רביעי) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". על פי גורם שדיבר עם העיתון, בטרם התקבלה ההחלטה, שוחח ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמח'אני, עם בכירים בצמרת המשטר הרוסי. 

סגר שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, בירך על התחממות היחסים בין שתי המדינות ואמר כי מדינתו שיחקה תפקיד משמעותי בתהליך – לצד סין, עומאן ועיראק.

בשבוע שעבר הודיעה סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א כי הושגה הסכמה עם סעודיה על חידוש הקשרים הבילטרליים ופתיחתן מחדש של השגרירויות בחודשיים הקרובים. 

סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסרה כי משלחות שתי המדינות קיימו סבב פגישות "הצד הסעודי והאיראני הביעו את הערכתם ותודתם לרפובליקה של עיראק ולסולטנאט עומאן על אירוח סבבי הידברות שהתקיימו בין שני הצדדים במהלך השנים 2021-2022. שני הצדדים גם הביעו את הערכתם ותודתם להנהגה ולממשלה של הרפובליקה העממית של סין על אירוח השיחות והחסות שלהן, ועל המאמצים שהיא השקיעה להצלחתן", נמסר בהודעה. 

עוד נמסר: "שלוש המדינות מכריזות כי הושג הסכם בין ממלכת ערב הסעודית לרפובליקה האסלאמית של איראן, הכולל הסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והנציגויות שלהן תוך תקופה שלא תעלה על חודשיים, וכן ההסכם כולל את אישורם של כיבוד ריבונות מדינות ואי-התערבות בענייני פנים של מדינות".