הסערה הפוליטית בישראל סביב הרפורמה במערכת המשפט ממשיכה לעורר עניין בכלי התקשורת בעולם הערבי. לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אמש והצהיר כי לא יעצור את המשך החקיקה, עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, הקדיש היום (שישי) את שערו לנתניהו, תחת הכותרת: "ממלכת ביבי - אין הסדר".

במאמר שהוקדש להשפעותיה של חקיקת הרפורמה, נכתב כי "מיום ליום גוברת המתיחות בין ישראל לארה"ב, ומתריעים מפני אפשרות להגיע למשבר דומה שאירע לאחר מלחמת יום כיפור בשנת 1973. למרות שהנתונים העדכניים מצביעים על כך ששני הצדדים עדיין מסוגלים להתאים ביניהם את העמדות, ארה"ב דוחפת להתערבות גדולה יותר על מנת לבלום את צעדיה של ממשלת ישראל. ההתערבות מונעת מהפעילות הפשיסטית השוררת בישראל בתקופה האחרונה, ועל רקע האיומים לפגיעה באינטרסים האמריקאים".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, התייחסו בעיתון לנאומו אמש של רה"מ, בו הצעיר כי לא יעצור את החקיקה. "אתמול בערב הגיעה ישראל לנקודת האל-חזור. ראש הממשלה נתניהו הכריע בעניין, בהתעקשותו הנחרצת להתקדם בהפיכה המשפטית, והכריז בנאומו בפני הישראלים על כוונת הקואליציה להעביר את החקיקה שתחזיר את האיזון בין הרשויות", נכתב בעיתון.

עוד ציינו, את המחאות שאירעו אמש ברחבי המדינה, וכתבו כי "נאומו הגיע לאחר המהומות המתמשכות ברחוב הישראלי, בהן נעצרו למעלה ממאה מפגינים. בהפגנה שנערכה בבני ברק, תומכי הממשלה אף ירו זיקוקים לעבר המפגינים בבני ברק, וגרמו נזק לעשרות צמיגים של מכוניות".

בעיתון גם התייחסו בהרחבה להשפעת החקיקה על היחסים המדיניים עם ארה"ב. לטענת המאמר, "למרות שהביקורת האמריקאית על ישראל עדיין חסרת שיניים, היא מאפשרת לכל אחד להיות עד ולצפות לגרוע מכל, במידה וישראל לא תיסוג ממסלולה. כתוצאה מכך, מה שמתרחש בישראל אינו מכשול או תחנה בחייה של הישות הציונית, אלא צומת דרכים שעלולה להביא להידרדרות ביחסים עם ארה"ב. גם אם המשבר יטופל בזמן, הממשלה הפשיסטית לא תהסס להתכונן לעימות חדש בעתיד, שיפגע שוב באינטרסים האמריקאים, מה שאומר שההתנגשות הבאה עם וושינגטון בלתי נמנעת".