מלחמת רוסיה-אוקראינה: לאחר שתקף בחריפות את משרד ההגנה הרוסי, מייסד המיליציה "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, החל להנמיך את הלהבות, וזאת על מנת לקבל נשק ותחמושת מהממשל הרוסי. המכון לחקר המלחמה (ISW) פרסם כי פריגוז'ין פועל כך, מחשש לאבד לחלוטין את כוחותיו בקרב בבאחמוט.

על פי המכון, פריגוז'ין ערך ריאיון מיוחד בטלגרם, והדגיש כי הוא חושש ממתקפות אוקראיניות במזרח המדינה. לדבריו, לאוקראינה יש 200 אלף חיילי מילואים המתרכזים לאורך כך קו החזית המזרחי, בסמוך לבולגורוד ובאחמוט. עוד הוסיף, כי לאוקראינה יש 80 אלף חיילים בבאחמוט בלבד. כוחותיו של פריגוז'ין הובילו את המתקפה הרוסית על העיר, אך נהדף לאחר  שלדבריו, הממשל הרוסי המפסיק לחמש אותו.

קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)
קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)

חוקר במכון ה-ISW, הסביר כי "ההצהרות המוגזמות של פריגוז'ין על איום קרוב על הכוחות הרוסים, הם ככל הנראה ניסיון לקבל אספקה ותגבורת נוספת ממשרד ההגנה הרוסי, ולהציל את כוחותיו בבאחמוט. פריגוז'ין אף הרחיק לכת והצהיר הצהרות חיוביות על משרד ההגנה הרוסי". על פי המכון, לאחרונה הצטרפו לכוח וגנר גם יחידות צ'צ'ניות אשר נלחמות במחוז להונסק.

כזכור, פריגוז'ין, בן בריתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ביקר באופן חריף את התנהלותו. פריגוז'ין תקף את הקרמלין ואמר כי "הבירוקרטיה המפלצתית של מוסקבה אשמה בהאטת ההישגים הצבאיים ועלולים לעבור חודשים עד כיבוש העיר באחמוט".

לדבריו של פריגוז'ין, כיבוש העיר באחמוט עלול להתרחש רק באזור חודש אפריל, "כדי לכבוש אותה, צריך לחתוך את כל נתיבי האספקה, זו משימה משמעותית, ההתקדמות לא מהירה כפי שהיינו רוצים". פריגוז'ין הוסיף כי "יש מספר עצום של בעיות שצריך לפתור, כמובן שזה תלוי גם במספר האבדות בצד שלנו. עם זאת, עלינו להכיר גם בהצלחות של האויב, יש כאן אמנם צבא רוסי סדיר ולאוקראינים יש ארטילריה מדויקת".