יממה לאחר הדיווח, כי שני בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע נגד יעדים ישראלים, כלי התקשורת ביוון פרסמו הבוקר (רביעי) פרטים חדשים על הסיכול היווני-ישראלי. על פי הדיווח, השניים הם ממוצא פקיסטני, בני 27 ו-29, אשר נכנסו לגבולותיה של יוון כמהגרים בלתי חוקיים, לפני כחמש שנים. מטרת הפיגוע, הייתה לגרום להרוגים רבים, כשהם היו אמורים לקבל בין 10 ל-15 אלף דולר על כל ישראלי שיירצח.

נציג משטרה מקומי שוחח עם כלי תקשורת יווני ואמר כי "חקירת המשטרה לא נעצרה כאן, אנו ממשיכים לבדוק האם יש חברי חוליה נוספים בתוך המדינה. ייתכן שהם פעילים גם במדינות אחרות באירופה. בחקירה ראשונית, הזוג שנעצר לא מסר מידע נוסף". כמו כן, נציג המשטרה מסר פרטים נוספים על העצורים, וסיפר כי השניים עבדו בחקלאות בזקינטוס וספרטה, לאחר מכן הגיעו לאתונה וחיו עד כה בדירה שכורה ברובע אומוניה בבירה.

על פי המידע שהגיע למשטרה היוונית, השניים תכננו לבצע את הפיגוע בחג הפסח, כאשר בתי הכנסת מלאים, ומסעדת "גוסטיו", אחת המסעדות הכשרות היחידות באתונה עמוסה בתיירים ישראלים, מה שהתאים למתכננים, שרצו לשפוך כמה שיותר דם יהודי וישראלי. עוד נמסר, כי במהלך המעצר, הוחרמו טלפונים ניידים ופריטים נוספים שנשלחו לבדיקה במעבדות המז"פ. מהחקירה נודע בנוסף, כי שני הפקיסטנים היו בקשר עם אזרח איראני, אשר נתן להם הנחיות כיצד לבצע את הפיגוע.

משטרת אתונה (צילום: gettyimages)
משטרת אתונה (צילום: gettyimages)

אמש, בעקבות חקירה אינטנסיבית שכללה את היחידה ללוחמה בטרור וסוכנויות ביון, נעצרו השניים כאשר היו כבר בשלבים מתקדמים של הוצאת הפיגוע לפועל. בהודעה שפרסמה המשטרה היוונית נכתב: "מטרת המפגעים הייתה לגבות קורבנות בנפש, וגם לערער את תחושת הביטחון ביוון, תוך פגיעה במוסדות לאומיים וערעור יחסיה הדיפלומטיים של אתונה עם העולם". 

בשעות הערב פרסמה דוברות "המוסד" הודעה ובה נטען כי הארגון היה מעורב בסיכול פיגוע נגד הקהילה היהודית באתונה: "מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל. לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".