למרות שהיא מנהלת כבר למעלה משנה מלחמה עקובה מדם על אדמת אוקראינה, רוסיה הפכה אמש לנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם. בתוך כך, שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, קיבל את הבשורה הזו בבוז ובלעג, ואמר כי "זו מתיחת ה-1 באפריל הגרועה בהיסטוריה". כזכור, רוסיה הייתה גם הנשיאה התורנית בחודש פברואר 2022, בחודש בו פרצה המלחמה.

קולבה הוסיף כי "המדינה שמפרה באופן שוטף את כל הכללים הבסיסיים של הביטחון הבינלאומי, עומדת בראש הגוף שתפקידו היחידי הוא להגן על הביטחון הבינלאומי". בתפקידה החדש, רוסיה יכולה לנצל את מעמדה על מנת להציג את מדינות המערב כמי שמשמיעות טענות שווא נגדה. מה שמוסיף לאי הנוחות על תפקידה של רוסיה, היא העובדה שבחודש שעבר הוצא נגד הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, צו מעצר, מה שהופך את רוסיה למדינה הראשונה בהיסטוריה, החברה במועצת הביטחון של האו"ם, שישנו צו מעצר נגד העומד בראשה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

במהלך השנה האחרונה, אוקראינה פעלה באופן שוטף נגד מקומה של רוסיה במועצת הביטחון, והצביעה בדיונים הפומביים על כך שמוסקבה קיבלה את מקומה תחת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90 ללא שום הצבעה. עם זאת, אמנת האו"ם, מקשה על ביטול חברות של מדינה קבועה במועצה. זאת, כאשר ישנו וטו רוסיה על השולחן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בתוך כך, דובר המשלחת האמריקאית לאו"ם שוחח עם רשת CNN, ואמר כי "למדינה שמפרה באופן בוטה את אמנת האו"ם ופולשת לשכנתה הקטנה, אין מקום במועצת האו"ם. לרוע המזל, רוסיה היא חברה קבועה במועצה, ולכן אין מסלול משפטי שיכול לשנות את המציאות הזו".