המפקד לשעבר בצבא רוסיה, איגור גירקין, הזהיר אתמול (ראשון) כי "כוחותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הנלחמים באוקראינה הולכים לקראת תבוסה צבאית". זאת, בהתבססות על התקיפות האחרונות של רוסיה באוקראינה.

"יש לזה השפעה שלילית ביותר על המצב בכל המדינה, בכל המדינה שלנו", אמר גירקין. "אני לא מפחד לומר שאנחנו הולכים לקראת תבוסה צבאית", חזר. "במהלך החורף, לא הצלחנו לדחוף את האויב אחורה אפילו 10 קילומטרים מדונייצק וזה לא בגלל שעזבנו את חרסון. התגלגלנו אחורה מאזור חרקוב. ​​התגלגלנו אחורה מקרבת קייב", אמר גירקין.

חיילים רוסים בסבסטופול (צילום: רויטרס)
חיילים רוסים בסבסטופול (צילום: רויטרס)

גירקין הביע בעבר תמיכה ביעדי הפלישה לאוקראינה, אך הפך יותר ויותר ביקורתי כלפי הנהגת הקרמלין, שלטענתו לא פעלה מספיק טוב במלחמה. הוא נתן את הערכתו, כאמור, על התבוסה הרוסית בהתבססות על תוצאות התקיפות האחרונות, והאשים את התקשורת הממלכתית הרוסית ב"ליטוש המצב באוקראינה". כמו כן, התלונן על האופן בו קיים היעדר מידע אמיתי על איך המצב באוקראינה השפיע על רוסיה.

בדבריו, גירקין הצביע על כך שהכלכלה והצבא הרוסי "לא מוכנים לחלוטין למלחמה הארוכה והממושכת". הוא גם מתח ביקורת על הרשויות ברוסיה על כך שסיווגו את הפלישה באופן חוקי כ"מבצע צבאי מיוחד", ולא כמלחמה, שלדבריו מגבילה את יכולת החיילים באוקראינה.

גרמניה וארה"ב יעבירו טנקים לאוקראינה, רוסיה איימה בתגובה (רויטרס)

כזכור, המלחמה באוקראינה, או כפי שמכנה אותה רוסיה, "המבצע הצבאי המיוחד", התחיל בחודש פברואר 2022, כאשר מטרתה של רוסיה היא לכבוש את שכנתה מהמזרח. עם זאת, אוקראינה הגיבה במאמץ הגנה חזק מהצפוי, מחוזק בסיוע ממדינות מערביות, שהקהה את ההישגים הצבאיים הרוסיים. לאחר יותר משנה, הלחימה נותרה מרוכזת באזורים המזרחיים ביותר של אוקראינה, כאשר פרשנים טוענים כי ניסיונות רוסיה נכשלו ברובם.

 ביום שבת האחרון מתח המפקד לשעבר ביקורת על מנהיגי צבא הקרמלין, זאת לאחר שהכריזו על הגדלת ייצור אמצעי לחימה. הוא טען שהעלייה בייצור לא תעמוד בקצב הצרכים של החיילים הרוסים, וכינה את הרשויות המרכזיות ברוסיה "אידיוטים".