מזכ"ל הברית נאט"ו, ינס סטולטנברג, הודיע כי החל מהיום (שלישי) פינלנד תצטרף לברית הצבאית ותהפוך לחברה ה-31 בנאט"ו. בקשתה של פינלנד אושרה לאחר שדרשה זאת עקב הפלישה של רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה, מה שהעלה חשש בהלסינקי כי רוסיה עלולה לפלוש אליהם גם כן.

מתקפה פנימית נגד פוטין: "אידיוטים מובילים את המלחמה באוקראינה"
סוף למלחמה? מפקד לשעבר בצבא רוסיה: "תבוסה צבאית מתקרבת"

כמו כן, הבקשה אושרה לאחר שטורקיה עיכבה את בקשתם של הפינים כשארדואן טען כי שבהלסינקי תומכים בכורדים, שנמצאים בחזית מול הממשל באנקרה ומכונים על ידי ארדואן כ"טרוריסטים". שבדיה הגישה יחד עם פינלנד בקשה להצטרף לברית, אך טורקיה עדיין מעכבת זאת בגין תלונות דומות כנגד תמיכתם בכורדים. 
 
מזכ"ל נאט"ו אמר כי "אנחנו נרים את הדגל הפיני בפעם הראשונה כאן במטה נאט"ו. זה יהיה יום נהדר לביטחון פינלנד, לביטחון הנורדי ולנאט"ו כולה. גם שוודיה תהיה בטוחה יותר כתוצאה מהצטרפות אלינו".

נאט''ו (צילום: רויטרס)
נאט''ו (צילום: רויטרס)

משמעות החבירה של פינלנד לברית הצבאית היא שמעתה, במידה ופינלנד תותקף צבאית, חברותיה בנאט"ו יגיבו יחד איתה נגד אותה מדינה. לפינלנד יש גבול של 1,340 ק"מ עם רוסיה והממשל בהלסינקי פעל נמרצות כדי לאשר את בקשת החברות בנאט"ו ולהגן על המדינה מפני פלישה של רוסיה. כמו כן, דעת הקהל הפיני השתנה לגמרי לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. התמיכה בחברות בנאט"ו זינקה משליש לכמעט 80% מתושבי פינלנד.

מנגד, סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר גרושקו, מסר על הצטרפות פינלנד לנאט"ו: "במקרה שהכוחות והמשאבים של חברות נאט"ו אחרות ייפרסו בפינלנד, ננקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח בצורה מהימנה את הביטחון הצבאי של רוסיה". הוא לא ציין.