לקראת התנגשות? סעודיה הודיעה יחד עם חברות נוספות בארגון אופ"ק, המאגד את המדינות מייצאות הנפט, על קיצוצים באספקת הנפט, שצפויים בין היתר לפגוע בארצות הברית. מטרת הצעד היא להעלות את מחירי הנפט, על רקע החשש להיחלשות בביקושים.

דיווח: סעודיה בוחנת שיתוף פעולה גרעיני עם רוסיה
אחרי איראן: סעודיה צפויה לחדש את קשריה עם סוריה

במסגרת הצעד שהוכרז לאחר פגישה רשמית של הארגון, תקוצץ התפוקה בסך כולל של כ-1.16 מיליון חביות ליום. הקיצוץ צפוי להתחיל בחודש הבא ולהימשך עד לסוף השנה הנוכחית. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן (רויטרס)

לא מדובר בקיצוץ הראשון שהסעודים מבצעים בכמות חביות הנפט ליום, לאחר שבחודש נובמבר האחרון הודיעו על הורדה לשני מיליון כאלה ביום. צעד אותו גינתה ארצות הברית.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי האמריקאית, התייס להחלטה הסעודית במהלך מסיבת עיתונאים שקיים, והודה שההחלטה על הקיצוץ הפתיעה את האמריקאים. עם זאת, הדגיש כי ארצות הברית עודכנה מראש על המהלך.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנוסף לערב הסעודית, מי שיקצצו את תפוקת הנפט שלהן הן עירק, איחוד האמירויות, כווית, עומאן, אלג'יריה ורוסיה, שכבר ביצעה בעבר קיצוץ כתגובה להטלת תקרת מחיר על יצוא הנפט שלה. עבור ארגון ה-OPEC+, מדובר במהלך הכרחי על מנת לייצב את שוק הנפט, לאחר שבחודש שעבר המחיר לחבית ירד לכ-70 דולר, הנמוך ביותר מזה 15 חודשים.