נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הגיע היום (שלישי) לבית המשפט בניו יורק והסגיר את עצמו לידי התובע המחוזי. לאחר הליך מעצר שגרתי, שכלל בין היתר מסירת טביעות אצבע, הופיע הנשיא לשעבר בפני השופט, חואן מרצ'ן, שהקריא בפניו את כתב האישום בפרשת דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, ובו 34 עבירות של זיוף מסמכים. טראמפ כצפוי, כפר בכל האישומים נגדו. שמו הרשמי של כתב האישום: "תושבי מדינת ניו יורק נגד דונלד ג'יי טראמפ, אישום מס' 71543-23".

כמו כן, בכתב האישום מופיעים סעיפים נוספים שלא נחשפו בעיני הקהל הרחב עד כה. בין היתר, הנשיא לשעבר מואשם בכך ששילם 30 אלף דולר לשוער במגדל, על מנת שלא יחשוף כי לנשיא לשעבר יש ילד מחוץ לנישואין. כמו כן, הנשיא מואשם גם בכך ששילם 150 אלף דולר לדוגמנית פלייבוי, שסיפרה שהיה לה רומן עמו.

התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, נאם בעקבות ההעמדה לדין, ואמר: "על פי החוק של מדינת ניו יורק, זו עבירה פלילית לזייף רישומים עסקיים מתוך כוונה להונות ובכוונה להסתיר פשע אחר. בדיוק על זה מדובר בתיק הזה: 34 הצהרות כוזבות שנמסרו כדי לכסות פשעים אחרים. לא ננרמל התנהגות פלילית, לא משנה מי אתה".

מוקדם יותר, הנשיא ה-45 של ארה"ב יצא ממגדל טראמפ ועשה את דרכו לבית המשפט במנהטן. בהגיעו, טראמפ הוכנס דרך כניסה צדדית. מאות מפגינים, תומכי ומתנגדי טראמפ, הצטופפו מול בית המשפט במנהטן על מנת להשמיע את קולם. לאחר החשש מהפרות סדר ושיבושים קשים בעיר ניו יורק, הגיע לבסוף קהל קטן בלבד. לפני הגעתו לבית המשפט, טראמפ פרסם הודעה ברשת החברתית Truth Social ובה כתב: "נראה כל כך סוריאליסטי, הם הולכים לעצור אותי, לא מאמין שזה קורה באמריקה".

תומכי טראמפ מחוץ לבית המשפט במנהטן (צילום: gettyimages)
תומכי טראמפ מחוץ לבית המשפט במנהטן (צילום: gettyimages)

מתנגדי טראמפ מחוץ לבית המשפט במנהטן (צילום: Drew Angerer/Getty images)
מתנגדי טראמפ מחוץ לבית המשפט במנהטן (צילום: Drew Angerer/Getty images)

טרם הגעתו לניו יורק, הנשיא לשעבר הצהיר ברשת החברתית Truth Social, כי "תאמינו או לא, ביום שלישי אני מגיע לבית המשפט, אמריקה לא אמורה להיות ככה". כמו כן, תקף את צוות החקירה ואת התובע המחוזי במנהטן, וכינה את החקירה כ"ציד מכשפות". עם זאת, נראה כי הקו שעליו מקפיד טראמפ דווקא מסייע לו בתחרות בתוך המפלגה הרפובליקנית לקראת בחירות 2024. לפי הסקרים האחרונים, הוא מוביל ב-26% על מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, שנחשב כמתמודד החזק ביותר נגדו.

כאמור, חבר המושבעים בניו יורק הצביע ביום שישי האחרון בעד הגשת כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, במסגרת פרשת דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. למעשה, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שנשיא בהווה או לשעבר יועמד לדין פלילי. פרקליטיו של טראמפ אישרו כי קיבלו את ההודעה הדרמטית על ידי משרד התובע הכללי של מנהטן.

מטוסו הפרטי של טראמפ בשדה התעופה בניו יורק לקראת הגשת כתב האישום (צילום: Alex Wong Getty Images)
מטוסו הפרטי של טראמפ בשדה התעופה בניו יורק לקראת הגשת כתב האישום (צילום: Alex Wong Getty Images)

טראמפ הגיב בחריפות לכתב האישום ומסר כי "מדובר ברדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. מהרגע שירדתי במדרגות במגדל טראמפ, ועוד לפני שהושבעתי לנשיא ארצות הברית, הדמוקרטים השמאליים הרדיקליים ביצעו נגדי ציד מכשפות. הדמוקרטים שיקרו, רימו והתנהלו באובססיה כדי לנסות 'להפיל את טראמפ', אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת - הפלת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות".

"אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה", הוסיף טראמפ, "הדמוקרטים רימו אינספור פעמים במהלך עשורים, אבל הפעלת הנשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי, שהוא במקרה נשיא ארצות הברית וללא ספק המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מעולם לא קרה לפני כן".

עורך דינו של טראמפ, טוד בלאנש, נאם מחוץ לבית המשפט לאחר מתן פסק הדין ואמר כי מרשו מרגיש "מתוסכל" ו"נסער". בלאנש בנוסף האשים את התובע בתיק זה ב"תביעה פוליטית".