סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של בחמאס הממונה על פעילות הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון, נאם היום (רביעי) על האירועים האחרונים בהר הבית וטען כי "ההתנגדות הפלסטינית עצרה את כניסת הישראלים למסגד אל-אקצא". הוא אף טען כי ישראל נמצאת במצב חלש במיוחד ואמר: "הישות הציונית חיה במצב של קונפליקט ופילוג, והולכת לקראת התפוררות פנימית".

מתיחות בהר הבית, צעירים סגרו את דלתות המקום. (צילום: מצלמות אבטחה)

בדברים שנשא לרגל יום ירושלים הבינלאומי אל-עארורי טען כי "ההתנגדות עומדת ונוכחת כדי להגיב לתוקפנות האחרונה נגד מסגד אל-אקצה", והאשים: "אם הסצנות האחרונות של התקפות ישראל על אל-אקצא היו חולפות ללא תגובה, הכיבוש היה משתלט על חלק ממנו".

הוא קשר בין האירועים בזירות השונות וטען כי "התגובה האחרונה של ההתנגדות מלבנון, הגדה המערבית ועזה להגנה על אל-אקצא, באה להוכיח שלמסגד יש אלוהים ועם אשר מגנים עליו". 

אל-ערורי טען כי "לציר ההתנגדות יש משקל מדיני", וציין כי "גל הנורמליזציה עם הכיבוש הולך ומתרחק עם ההסלמה של ציר ההתנגדות". הוא טען כי "ההתנגדות הפכה לדאגה המרכזית של ישראל, ויש לנו את הכוח לעצור את תוקפנות ושחרור מסגד אל-אקצא", וציין כי "יום אל-קודס הבינלאומי מתקיים השנה במסגד אל-אקצא, מה שמעיד על האצה גדולה באירועים שנעים לטובת ציר ההתנגדות".

בכיר בחיזבאללה: "כל דבר שנתניהו יעשה ייענה בכל הזירות"

בתוך כך, ראש המועצה הפועלת של חיזבאללה האשם ספידין שלח "הודעת אזהרה חמורה" לישראל וטען: "כל תקיפה ישראלית תענה מכל הזירות. נושא פלסטין וירושלים הוא ציר יסוד בכל התחומים".

האשם סאפי אלדין אמר בראיון שכותרתו לרגל יום ירושלים הבינלאומי כי "הציר איחד את ההתנגדות והפך לגישה לסיום הכיבוש ולהסרת ישראל מהקיום". לטענתו איחוד ההתנגדות גרם לישראל "לאבד עשתונות". "המטרה היא אותה מטרה - ציר ההתנגדות מתכנן, עובד ומוכן להתעמת עם הכיבוש הישראלי".

הוא טען כי "ישראל כולה רועדת ומדברת על פסימיות גדולה, והמדיניות של השליטים היא זו שהרחיקה את ההתנגדות מהעם, וכשהעם מתרחק מההתנגדות, האויב נאחז בעריצות ותוקפנות". 

ראש המועצה הפועלת של חיזבאללה הוסיף: "אנחנו מגבירים את האיתנות, הנחישות והרצון שלנו, וכל היכולות יהיו בעימות הגדול שנראה שהישראלים ממהרים אליו, וגם אנחנו ממהרים ומוכנים. ההתנגדות, נתניהו, היא התנגדות של אחדות, יכולת, כוח ונחישות". הוא הוסיף ושלח הודעה לראש ממשלת ישראל נתניהו: "כל דבר שהוא יעשה יענה בכל הזירות".