מלחמת רוסיה-אוקראינה: מדינות המערב מעריכות כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ישתמש "בכל הכלים שנותרו לו", כולל איומים גרעיניים והתקפות סייבר בתגובה למתקפה אוקראינית מסיבית נגד רוסיה. כך דווח היום (שלישי) ב"גארדיאן" הבריטי.

סוף למלחמה? מפקד לשעבר בצבא רוסיה: "תבוסה צבאית מתקרבת"
מקורב לפוטין מזהיר: "להחלטה נגדו יהיו השלכות חמורות"

גורמים בריטיים בפסגת שרי החוץ של ה-G7 ביפן אמרו כי הם מצפים שרוסיה תנקום במערב. בתוך כך, גורמים רשמיים ב-G7 טענו שיש "חילופי דעות" בשיחות על הגישה לסכסוך, כולל "סיכויים עתידיים" להבאת המלחמה לסיומה. עם זאת, מקורות במשרד החוץ הבריטי הציעו כי הדרך היחידה לפתור את הסכסוך באופן סופי תהיה שפוטין יוציא את חייליו מחצי האי קרים. בפסגת ה-G7, השרים אישרו מחדש את מחויבותם "להגביר, לתאם ולאכוף באופן מלא" את הסנקציות נגד רוסיה.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)

כזכור, לאחרונה נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב אמר כי מוסקבה מוכנה שהאוקראינים יחזרו לשטח שנכבש, והזהיר כי ארצו תשתמש ב"כל נשק שיש" אם קייב תנסה להשתלט מחדש על חצי האי קרים, שסופח לרוסיה באופן חד צצדי ב-2014.

כמו כן, מצבה של רוסיה בשטח הקרב אינו מזהיר, והמפקד לשעבר בצבא רוסיה, איגור גירקין, התריע כי "כוחותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הנלחמים באוקראינה הולכים לקראת תבוסה צבאית". זאת, בהתבססות על התקיפות האחרונות של רוסיה באוקראינה. "יש לזה השפעה שלילית ביותר על המצב בכל המדינה. אני לא מפחד לומר שאנחנו הולכים לקראת תבוסה צבאית", הוסיף.