הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2024 כבר באופק, והקרב במפלגה הרפובליקנית ממשיך להתחמם. לצד מועמדים שונים שכבר הכריזו באופן רשמי על ריצה, יש מועמד אחד שממשיך להוביל בסקרים בפער משמעותי, והוא לא אחר מאשר נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. על פי הסקר האחרון שנערך בקרוליינה הדרומית, נראה כי האישום הפלילי והשערוריות רק מחזקות אותו.

הסקר שנערך על ידי National Public Affairs בחן את אחוז התמיכה בנשיא לשעבר, מושלת קרוליינה הדרומית לשעבר ניקי היילי, הסנאטור מקרוליינה הדרומית, טים סקוט ומושל פלורידה רון דה-סנטיס. מנתוני הסקר עולה, כי טראמפ מוביל בבטחה עם 43%, ואחריו עם 21%, המועמד שרבים ראו בו כנשיא פוטנציאלי מטעם המפלגה הרפובליקנית - רון דה-סנטיס.

דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

עוד עולה מהסקר, כי ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ומי שהייתה כאמור מושלת המדינה והאישה הראשונה בתפקיד, הגיעה למקום השלישי עם 19%. הסנאטור טים סקוט עם 7% תמיכה, ושאר המתמודדים שנכללו בסקר עם 2% בלבד.

יחד עם זאת, בסקר פנימי שנערך לאחרונה במפלגה הרפובליקנית מראה כי הנשיא האמריקאי לשעבר, דונלד טראמפ, כבר לא המועמד המוביל לראשות המפלגה בשתי מדינות מפתח: פנסילבניה ואריזונה. בסביבת הנשיא לשעבר. המועמד שמאיים על הבכורה של הנשיא לשעבר הוא כמובן, רון דה-סנסטיס, שטרם הכריז רשמית על הצטרפותו למירוץ. באריזונה זוכה המושל ל-48% תמיכה (לעומת 42% לטראמפ) ובפנסילבניה ל-45% (לעומת 42% לנשיא לשעבר).