סערה באמריקה: האם יוטיוב מנסה להשתיק את טראמפ? הראיון ששובר את הרשת

הריאיון עם דונלד טראמפ זכה ל-36 מיליון צפיות בשלושה ימים, אבל הראיון המדובר נעלם ממדור ה"טרנדינג" ביוטיוב • ג'ו רוגן, מקיים הריאיון והמגיש השנוי במחלוקת, יצא להגנת הפלטפורמה: "זו רק תקלה טכנית"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ | צילום: REUTERS/Brian Snyder
2
גלריה

רוגן פרסם הבהרה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "היה אמור להיות סנכרון בין העלאת התוכן לספוטיפיי וליוטיוב, אבל הייתה תקלה במערכת של ספוטיפיי. לכן הסרנו זמנית את הרישום ביוטיוב עד לתיקון התקלה. הכל אמור להיות תקין כעת".

ג'ו רוגן
ג'ו רוגן | צילום: צילום מסך

למרות ההבהרה, תומכי טראמפ ממשיכים להעלות תהיות לגבי מדיניות יוטיוב. הם מצביעים על העובדה שלמרות הצפיות חסרות התקדים, הראיון בן שלוש השעות לא זכה למקום בדף ה"טרנדינג" של הפלטפורמה - מיקום שלטענת יוטיוב נקבע על פי קריטריונים מקצועיים ודורש אישור של צוות ייעודי.

על פי מדיניות יוטיוב, תכנים פוליטיים יכולים להופיע במדור ה"טרנדינג", אך הם נבחנים בקפידה למניעת הפצת מידע מוטעה. החברה מפעילה מערכת סינון קפדנית במיוחד בכל הנוגע לתכנים הקשורים לבחירות. נכון לכתיבת שורות אלה, לא התקבלה תגובה רשמית מיוטיוב בנוגע להחלטה שלא לכלול את הראיון במדור ה"טרנדינג".

בראיון עצמו, שהתנהל באווירה ידידותית להפתעת רבים - במיוחד לאור הצהרתו של רוגן לפני שנתיים כי טראמפ מהווה "איום קיומי על הדמוקרטיה" - דנו השניים במגוון נושאים. בין היתר, חזר טראמפ על טענותיו בנוגע להונאת בחירות, שיתף בתובנות על חייזרים, והביע חרטה על מינויים "לא נאמנים" בקבינט הראשון שלו. ייתכן כי השיח עצמו השפיע על החלטת יוטיוב במיקומו של הפודקאסט.

באשר לסערה הנוכחית, החברות המעורבות - יוטיוב וספוטיפיי - טרם הגיבו לפניית "ניוזוויק" בנושא.

תגיות:
יוטיוב
/
דונלד טראמפ
/
ספוטיפיי
/
פודקאסט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף