החברה הבריטית עצרה את המשלוחים בזמן שהיא מגבשת תגובה ארוכת טווח למכסים בשיעור 25% על ייבוא כלי רכב. המכס חל על כל המכוניות המורכבות מחוץ לארה"ב, עם פטורים חלקיים למקסיקו וקנדה. "ארה"ב היא שוק חשוב למותגי היוקרה של JLR. בזמן שאנו פועלים להתמודד עם תנאי הסחר החדשים מול שותפינו העסקיים, אנו מיישמים את הצעדים שלנו לטווח הקצר, כולל הפסקת משלוחים באפריל", נמסר בהודעת החברה.
גם יצרנית הרכב היפנית ניסאן בוחנת מחדש את שרשראות האספקה שלה בתגובה למכסים. ביום שישי הודיעה הקבוצה היפנית כי לא תקבל הזמנות חדשות בארה"ב לשני דגמים מטווח היוקרה שלה, אינפיניטי, המיוצרים במקסיקו. החברה גם מסרה כי בכוונתה לשמור על שתי משמרות בקו ייצור במפעל שלה בסמירנה שבטנסי, לאחר שקודם לכן אמרה שתעבור למשמרת אחת כדי לחסוך בעלויות.
ההשפעה של המכסים על תעשיית הרכב עלולה להיות עצומה - ולהחמיר עוד יותר אם מכס של 25% על מגוון רחב של חלקים מיובאים ייכנס לתוקף ב-3 במאי, בנוסף להיטל על מכוניות מוגמרות שהוטל ביום חמישי. אנליסטים ב-UBS העריכו כי שני סוגי המכסים יחד עלולים לעלות ליצרניות הרכב היפניות 3.6 טריליון ין (24.7 מיליארד דולר).
העברת הייצור של ניסאן מחוץ ליפן תהיה רגישה מבחינה פוליטית בהתחשב במתחים הגוברים שחשים אלפי ספקי רכב קטנים ובינוניים, שמרווחי הרווח שלהם כבר נמצאים תחת לחץ בשל עלויות שכר עולות. באופן דומה, ההפסקה של JLR תוסיף לחששות לגבי עתידה של תעשיית הרכב הבריטית, שכן הקבוצה מייצאת 31% מכ-400,000 כלי הרכב הנמכרים מדי שנה לצפון אמריקה.