"הם היו אחראיים לביצוע מספר מעשי הונאה בשנים האחרונות", הוא מתייחס לסוג של הונאה הכולל האקר שמצליח ליירט את התקשורת בין שני צדדים, כמו מיילים. הפושע אז מתחזה לשניהם כדי לנסות לגנוב מידע רגיש, כמו פרטי התחברות או נתונים פיננסיים, או אפילו להשתלט על מערכת המחשב של החברה.
אז פושעי הסייבר דורשים כסף כדי להחזיר את מה שגנבו, או כדי לוותר על שליטתם במחשבים של החברה. על פי הכתבה ב-BBC, הנתונים של HFW מראים שפשעים מסוג זה מהווים בעיה הולכת וגדלה עבור מגזר הספנות, וכללות התקפות הן על ספינות והן על נמלים. לפי נתונים, בין 2022 ל-2023 עלות ההתמודדות עם מתקפות הסייבר הכפילה את עצמה לממוצע של 550,000 דולר.
בינתיים, במקרים שבהם מומחי אבטחת סייבר לא יכולים להסיר בקלות את ההאקרים, HFW אומרת ל-BBC שהעלות הממוצעת של תשלום כופר עומדת על 3.2 מיליון דולר. על פי הדיווח, זה הופך את התעשייה הימית למטרה עיקרית להתקפות סייבר, הן מכנופיות פושעים והן ממדינות עוינות.
החדשות הטובות הן שהתעשייה עובדת להדק את האבטחה. ב-2021, הרגולטור הארגון הימי הבינלאומי (IMO) הוסיף הוראות אבטחת סייבר חדשות לקוד ניהול הבטיחות הגלובלי שלו לספנות מסחרית, כך על פי הדיווח ב-BBC.