שני האנשים שהיו בתוך הרכב נהרגו, בעוד ארבעת אנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס שרדו את ההתרסקות. זוהי אחת מתקריות התעופה הקטלניות ביותר בהונג קונג מזה שנים, כאשר לשדה התעופה הבינלאומי של העיר יש היסטוריה בטיחותית טובה. הרשויות פתחו בחקירת המקרה.
לאחר מכן, המטוס פנה מהמסלול, התרסק דרך הגדר, התנגש ברכב ודחף אותו לים, הסביר מר ייאו. הוא הדגיש כי המכונית "בהחלט לא יצאה למסלול". "בדרך כלל המטוס לא אמור לפנות לכיוון הים", אמר במסיבת עיתונאים שעות לאחר התקרית, והוסיף כי המטוס לא שלח אות מצוקה בעת הנחיתה. צוללנים הצליחו לאתר את גופות נוסעי רכב הסיור בים.
שני אנשי צוות הקרקע שנהרגו היו בני 30 ו-41 ובעלי ניסיון של שבע ו-12 שנים בהתאמה, אמרו גורמים רשמיים. לשכת התחבורה של הונג קונג אמרה שהיא "עצובה" ממותם והביעה תנחומים למשפחותיהם. בהצהרה ל-BBC, דובר של אמירטס אמר כי המטוס "ספג נזק בנחיתה בהונג קונג", והוסיף: "אושר כי הצוות בטוח ולא היה מטען על הסיפון".
כמו כן, נאמר כי מטוס המטען מדגם בואינג 747-481 הוחכר בחכירה רטובה מחברת התעופה הטורקית אקט איירליינס ומופעל על ידה. חכירה רטובה היא הסדר שבו חברת תעופה אחת מספקת את המטוס, הצוות והביטוח לחברת תעופה אחרת.
ארבעת אנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס פתחו את דלתות החירום של המטוס זמן קצר לאחר ההתרסקות. הם נצפו על ידי צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום תוך שתי דקות וחולצו, מסרו הרשויות.
תמונות מראות שהמטוס נשבר לשניים, כאשר חלק מגוף המטוס שקוע במים עם סדקים גדולים הנראים בבירור. לפחות מגלשת פינוי חירום אחת נפתחה בהצלחה. גורם משטרה אמר לתקשורת כי לא ייפסלו חקירות פליליות.
גורם רשמי ברשות לחקירת תאונות אוויריות של הונג קונג (AAIA) אמר שהם עדיין מנסים לאתר את מקליט נתוני הטיסה ואת מקליט הקול של תא הטייס - המכונים גם הקופסאות השחורות - מהים. המסלול שנפגע יישאר סגור למשך שארית היום, אך שני מסלולי ההמראה האחרים של שדה התעופה עדיין פועלים.
לפחות 11 טיסות מטען שתוכננו להגיע לשדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג ביום שני בוטלו, על פי אתר האינטרנט של רשות שדות התעופה. זוהי התקרית הקטלנית השנייה אי פעם בשדה התעופה מאז שעבר מקאי טאק לצ'ק לאפ קוק ביולי 1998. באוגוסט 1999, מטוס נוסעים של חברת התעופה צ'יינה איירליינס התרסק במהלך טייפון, והרג שלושה בני אדם.