המסלול מוקם באי זוקר (Zuqar), השוכן כ-90 קילומטרים דרומית מזרחית לחודיידה הנשלטת בידי החות'ים. לפי תמונות שפורסמו על ידי חברת Planet Labs ונותחו בידי סוכנות הידיעות AP, העבודות החלו באפריל, וכללו בניית רציף ימי וסלילת מסלול באורך כ-2,000 מטרים. באוגוסט הונחה שכבת אספלט, ובאוקטובר כבר נראו סימוני מסלול - עדות לכך שהפרויקט מתקדם במהירות.
לפי ניתוח תנועת אוניות, ספינה הרשומה בטוגו בשם Batsa, בבעלות חברת ספנות מדובאי, פרקה באי אספלט ששימש ככל הנראה לבניית המסלול. חברת DP World, המפעילה נמל בסומלילנד ממנו הגיעה הספינה, סירבה להגיב.
האמירויות נחשדות בבניית רשת מסלולי נחיתה ובסיסים צבאיים לאורך נתיבי השיט של הים האדום ומצר באב אל מנדב - אחד הצירים האסטרטגיים החשובים בעולם. בשנים האחרונות הקימו האמירתים מסלולים דומים בערים מוקה ודובאב, באי מאיון שבמצר באב אל-מנדב, ובאי עבד אל-קורִי שבפתח מפרץ עדן.
השליטה באזורים אלו מעניקה יתרון משמעותי בפיקוח על תנועת אוניות, ובמיוחד על הברחות הנשק לחות'ים, שבמהלך השנה האחרונה תקפו מעל מאה ספינות, הטביעו ארבעה כלי שיט וגרמו למותם של תשעה מלחים לפחות.
אף גורם רשמי לא נטל אחריות לפרויקט, וגם באיחוד האמירויות לא הגיבו לבקשות תגובה. עם זאת, דפוסי הפעולה, השימוש בחברות ספנות מדובאי והניסיון הקודם בבניית שדות תעופה אזוריים מצביעים על מעורבות ישירה של האמירתים או של כוחות הנתמכים על ידם.
הקמת המסלול החדש מגיעה בעיתוי רגיש: על אף תקיפות אוויריות נרחבות של ארה"ב וישראל נגד מטרות חות'יות, הארגון ממשיך לתקוף אוניות בינלאומיות ולשבש את התעבורה הימית. נוכחות אווירית בזוקר עשויה להוות עבור המחנה האנטי-חות'י יתרון מודיעיני וצבאי משמעותי לקראת מהלכים עתידיים.