לפי ההודעה, המטוס נרכש מערב הסעודית בשנת 2012 כעודפי ציוד, ולא כמטוס שיצא משירות. לאחר מכן, הוא עבר מודרניזציה מקיפה, כולל שדרוג מערכות האוויוניקה במסגרת פרויקט "ארג'ייס", וחזר לשירות מבצעי בשנת 2022.
עוד נמסר כי עבודות התחזוקה המתוכננות האחרונות שלו בוצעו בין ה-11 בספטמבר ל-12 באוקטובר. אקטורק הדגיש כי מטוסי C-130 עדיין נמצאים בשימוש פעיל ביותר מ-70 מדינות, וכי היסטוריית התחזוקה של המטוס הספציפי מראה כי כל העבודות המתוכננות לגוף, למנועים ולמדחפים הושלמו בזמן. לדבריו, כי סיבת ההתרסקות תיקבע רק לאחר שצוות חקירת התאונות ישלים את עבודתו.
בנוסף, משרד ההגנה הכחיש בתוקף טענות לפיהן המטוס נשא תחמושת, והבהיר כי על סיפונו היו אנשי צוות וחומרי תחזוקה למטוסים בלבד. כמו כן, נדחו טענות על כך שכלי טיס נוסף זוהה במכ"ם סמוך למטוס ה-C-130; הובהר כי המסוק שנצפה היה שייך לגאורגיה ונשלח לסייע באיתור המטוס לאחר שאבד עמו הקשר.
תקרית דיפלומטית
לפי דיווח ב-CNN TURK, התקרית הדיפלומטית התרחשה בזמן שטורקיה עסקה בהשבת גופות הנספים מההתרסקות שאירעה ב-11 בנובמבר ליד גבול גאורגיה-אזרבייג'ן. עיתוי הפרסום עורר זעם בקרב גורמים רשמיים ומשתמשי רשתות חברתיות בטורקיה, שתיארו אותו כבלתי הולם וככזה שאינו עולה בקנה אחד עם יחסי שכנות טובה.