שני המשפיענים, אשר הקימו דף מדיה חברתית בשם "אל-אקילנס" והתפרסמו לפני חודשים כאשר ניתחו את איכות הדבש המיוצר במקום, כמו גם מוצרי מזון אחרים, כולל בשר בקר ושמן זית.
לפי נתונים מפלטפורמת "Statista", ההשקעות בשוק המים בבקבוקים במצרים מגיעות ל-1.27 מיליארד דולר עם נפח צריכה שנתי של 4.9 מיליארד ליטר.
משרד הפנים המצרי מסר בהצהרה היום (ראשון) כי כאשר עומתו עם מייסדי הדף, הודו כי ביצעו ניתוחים של מוצרי מזון מסוימים במספר מעבדות כדי להבטיח את עמידתם במפרטים הסטנדרטיים, וכי צילמו סרטונים באחד מבתיהם ופרסמו אותם בדף המדיה החברתית שלהם על מנת להגדיל את הצפייה ולהשיג רווחים כספיים.
במשרד הסבירו כי צעד זה הגיע כחלק מחשיפת נסיבותיהם של מספר סרטונים שהופצו, בהם ניסו יוצרי תוכן להטיל ספק בבטיחותם של מוצרי מזון ובבטיחות השימוש בהם.