לפי התוכנית החדשה עליה הכריז טראמפ, משרד התחבורה יחליש באופן משמעותי את דרישות יעילות הדלק עבור עשרות מיליוני מכוניות חדשות ומשאיות קלות. היצרניות יידרשו להגיע לממוצע של 55.5 ק"מ ל-3.7 ליטר דלק בשנת המודל 2031, ירידה חדה מהסטנדרט של 81.1 מייל ל-3.7 ליטר שקבע ממשל ביידן ביוני 2024. טראמפ כינה את התקנות הקודמות, שנועדו לעודד מעבר לרכב חשמלי, כ"הונאה", וטען כי הן כפו על היצרניות טכנולוגיות יקרות שהעלו את המחירים ופגעו באיכות הרכבים.
הממשל טוען כי השינויים יחסכו לאמריקאים 109 מיליארד דולר על פני חמש שנים ויפחיתו את העלות הממוצעת של מכונית חדשה ב-1,000 דולר. עם זאת, לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", המחיר הממוצע של מכונית חדשה בארה"ב חצה לאחרונה את רף ה-50 אלף דולר, בין היתר בשל מכסים שהטיל ממשל טראמפ על פלדה וחלקי חילוף מיובאים, כמו גם בשל האינפלציה הגואה. מוקדם יותר השנה, טראמפ והקונגרס הרפובליקני כבר ביטלו את זיכויי המס שנועדו לעודד רכישת רכב חשמלי ואת הקנסות על יצרניות שחורגות מתקני הזיהום.