השינוי באסטרטגיה נובע גם מבעיות מבניות וכלכליות בשוק התקשורת הטורקי. הדיווח מציין כי במהלך שנת 2025, למרות השקעות משמעותיות, נסגר לפחות ערוץ טלוויזיה מרכזי אחד, ורווחיות נמוכה לצד ירידה באמון הקהל הגבילו את ההשפעה הפוליטית של כלי תקשורת רבים.
במקביל לשינויים במסרים התקשורתיים, ארדואן הציג תוכנית חורף נרחבת ליצירת קשר ישיר עם הבוחרים, הכוללת ביקורי בית ומפגשים קהילתיים, כולל באזורים מרוחקים ומוחלשים כלכלית. הדגש על אינטראקציה פנים אל פנים משקף אמונה כי הלגיטימציה הפוליטית מתחזקת באמצעות נוכחות פיזית מתמשכת בשטח, המשלימה את האסטרטגיה התקשורתית המתפתחת ולא מחליפה אותה.