בהודעה ששודרה בקשר הימי לכלי שיט במפרץ הפרסי ובים עומאן, מסר חיל הים של משמרות המהפכה: "תשומת לב לכל כלי השיט במפרץ הפרסי ובים עומאן. זהו מסר אזהרה של חיל הים של משמרות המהפכה. מעבר במצר הורמוז אפשרי רק באישור חיל הים של משמרות המהפכה ובמסלול שנקבע. כל כלי שיט שינסה לעבור ללא אישור, עם מערכת AIS כבויה או מחוץ למסלולים שנקבעו, יישא באחריות לכל ההשלכות והסכנות".
בהמשך דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי משמעות האזהרה היא שהניווט במצר הורמוז יהיה בטוח רק במסגרת "ההסדר האיראני". עוד נטען כי כל מסלול שאינו המסלול שאושר על ידי איראן באזור דרום האי הורמוז "אינו מקובל ומסוכן לחלוטין", וכי כל כלי השיט מחויבים לתאם את מעברם עם חיל הים של משמרות המהפכה. בטלוויזיה הממלכתית אף העריכו כי ייתכנו הצהרות ואזהרות נוספות בימים הקרובים.
גם סוכנות הידיעות האיראנית טסנים ציטטה את הודעת משמרות המהפכה, שלפיה "מעבר בטוח דרך מצר הורמוז אפשרי רק באמצעות המסלולים שהוכרזו על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן". לפי הדיווח, המסר מהווה גם התרסה כלפי היוזמה העומאנית לפתוח מחדש את נתיב השיט ומצביע על מחלוקות פנימיות בתוך הממסד האיראני לאחר המלחמה.
ארה"ב מאיימת: "אם הספינות לא זזות - זו הפרת ההסכם"
בהתייחסו לחופש השיט במצר הורמוז, הדגיש רוביו כי זהו מבחן מרכזי מבחינת ארצות הברית. "אם הספינות זזות - זה מה שנגיב אליו. אם הספינות לא זזות - זו הפרת ההסכם, ואז תהיה לנו בעיה עם זה", אמר.
רוביו דחה גם את האפשרות שאיראן תגבה אגרת מעבר מכלי שיט. "נניח שהשתגענו לחלוטין והסכמנו למנגנון כזה - איך זה יעבוד בפועל? זה לא כביש עם מצלמת קנסות. אם ספינה מסרבת לשלם, מה עושים? יורים עליה? ומה קורה אחרי שמטביעים ספינה אחת? אף ספינה אחרת לא תזוז. מערכת כזו לא רק לא חכמה - היא פשוט לא בת ביצוע. עדיף לנטוש את הפנטזיה הזו עכשיו", אמר.