הרשויות בחצי האי קרים, שסופח לרוסיה, הכריזו היום (שישי) על מצב חירום ברקע מתקפת כטב"מים חסרת תקדים של צבא אוקראינה. מטרת המהלך היא להתמודד עם ההשלכות החמורות של התקיפות האוויריות הגוברות על חצי האי, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.
ההכרזה מגיעה על רקע מחסור חמור בדלק והפסקות חשמל נרחבות, שנגרמו כתוצאה מפגיעות מדויקות של אוקראינה בשרשראות לוגיסטיקה ומתקני נפט ברחבי קרים, דרום רוסיה ואזורים נוספים שנכבשו על ידי מוסקבה.
אוקראינה ממקדת את מאמציה בפגיעה במתקני עיבוד וייצוא נפט רוסיים, במטרה לשלול מהקרמלין מקור הכנסה קריטי למימון מאמץ המלחמה. בשבוע שעבר גרמה תקיפה לשריפת ענק בבית זיקוק בדרום-מזרח מוסקבה, שכיסתה את פרברי העיר בעשן סמיך.
למרות המלחמה המתמשכת, קרים נותרה יעד חופשה פופולרי עבור אזרחים רוסים. אולם, נראה שגם זה עומד להשתנות. ביום שני האחרון מסר משרד ההגנה האוקראיני כי התקיפות של כוחותיו "סוגרות את עונת הרחצה בקרים". ברשומה ברשתות החברתיות, שכללה רשימה של פגיעות מוצלחות במתקני נפט, נכתב בציניות כי "התחזית לתיירים אינה נוחה".