"איפה האמינות של השלטון הלבנוני ואחריותו כלפי עמו והגנת ריבונות לבנון?" שאל קאסם את המנהיגים הלבננוניים. "המשא ומתן הישיר הוא ויתורים חינמיים טהורים לישראל כי אלו פגישות של כפייה לקבל את דרישות התוקפנות. אין בידיכם שום קלף כוח להתמודד כי ויתרתם מרצונכם על כוח ההתנגדות והעם".
קאסם הוסיף ותקף את ממשלת לבנון: "דקרתם את ההתנגדות בגב שלה בכך שהחשבתם אותה מחוץ לחוק בלב המלחמה שלה בהחלטת הממשלה המזיקה".
קאסם הציג את הקווים האדומים שלו לכל הסדרה עם ישראל: "כל הסכם צריך להיות מוגבל לדרום נהר הליטאני ואין לו קשר לכל עניין פנימי לבנוני בנוגע לנשק, ביטחון ועתיד המדינה. קישור הנסיגה הישראלית לפירוק נשק ההתנגדות (חיזבאללה) מכל לבנון הוא הצעה מסוכנת מאוד שעוברת את כל הקווים האדומים. כל יחידת נשק בכל מקום בלבנון תסמן חוסר התחייבות של לבנון בטענה של התחייבות לפירוק נשק כדי שישראל תיסוג".
קאסם הדגיש כי "אין לאף אחד זכות למנוע מהלבנונים את הזכות להגן על עצמם ועל אדמתם מפני הכובש של אדמתנו והרוצח של עמנו. על האויב לסגת בכל הסכם. הסכם המסגרת בוושינגטון הוא השפלה ובושה וויתור על הריבונות".
לבסוף, הוא הדגיש כי ארגונו לא מכיר בהסכם שנחתם: "הסכם המסגרת אינו קיים ויש ליישם את תוכן מזכר ההבנות האיראני-אמריקאי. נמשיך בכל האמצעים והלחצים הבינלאומיים והערביים כדי שהאויב יעמוד בסעיף הראשון של מזכר ההבנות ויתפנה מלבנון. הגיע הזמן שהשלטון הלבנוני ייסוג מהחטא שלו ההורס את לבנון ואנחנו מוכנים לשתף פעולה למען ריבונות לבנון ושחרור אדמתה. לא עזבנו את השטח בתנאים הקשים ביותר ולא נעזוב אותו עכשיו".
המסמך אינו קובע נסיגה מיידית של צה"ל, אלא מתנה אותה בפירוק מאומת של "הארגונים החמושים" ובפירוק התשתיות הקשורות אליהם. במסגרת ההסכם יוקמו תחילה אזורי פיילוט, שבהם יתפרס צבא לבנון ויקבל אחריות ביטחונית, ורק לאחר אימות פירוק הנשק והתשתיות יוכלו להתחיל גם צעדי שיקום וחזרת תושבים לבנונים לאזורים אלה.
על פי AFP וסוכנות הידיעות הלאומית של לבנון (NNA), מאות מתומכי הארגון רכבו על אופנועים וקטנועים ברחבי העיר. ההמונים יצאו ממעוז חיזבאללה בדאחייה, הפרברים הדרומיים של ביירות, בדרכם למרכז הבירה. הם קראו סיסמאות בגנות מה שהוגדר על ידם כ"הסכם המסגרת", וחסמו את הכביש הישן המוביל לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות באמצעות צמיגים בוערים.