ברקע לדברים, יש להזכיר כי תוכנית הכלים הבלתי מאוישים והטילים הבליסטיים של איראן מהווה את אחד האיומים המרכזיים על ישראל ועל היציבות האזורית. בשנים האחרונות איראן הפכה לספקית נשק אסטרטגית עבור שלוחותיה, כגון חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן, וכן העמיקה את שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם רוסיה.
הבכיר האיראני הוסיף ואישר כי טהרן מתכננת להצטייד בקרוב במערכות נשק נוספות, הן מייצור מקומי והן באמצעות רכש מ"מדינות ידידותיות". אכרמי ניא שיגר גם איום מרומז: "הכטב"מים שחשפנו הם הרבה יותר מתקדמים מהדורות הקודמים, דוגמת ה'ארש-2'. בקרוב נספר על היכולות שלהם". ה"ארש-2", יש לציין, הוא כטב"ם מתאבד ארוך-טווח שהאיראנים הצהירו בעבר כי פותח במיוחד כדי לתקוף ערים אסטרטגיות בעומק ישראל.