"לגיטימציה חסרת תקדים"
כאשר מרום נשאל אם ניתן לסמוך על ממשלת לבנון שתפרק את ארגון הטרור מנשקו במאחזיו בביירות, השיב כי יש להביט על התמונה הרחבה: "אתה יורד לרמה הטקטית או הפרקטית, ואני רוצה להישאר ברמה האסטרטגית. ההסכם הזה אומר שלמדינת ישראל יש את הזכות להישאר באזור הביטחון כל עוד חיזבאללה לא פורק מנשקו. זאת אמירה מאוד חשובה שממשלת לבנון וארצות הברית מסכימות לה. יצרנו פה אזור ביטחון בתוך לבנון".
מרום הוסיף והדגיש את גודל ההישג המדיני: "ממשלת לבנון חלשה וצבא לבנון חלש, אבל תראה לי מתי מדינת ישראל קיבלה לגיטימציה מממשלת לבנון להישאר בתוך שטח לבנון באזור ביטחון כדי להגן על יישובי הצפון? אף פעם. ההסכם הזה גם אומר דבר מפורש - מי שיגן על לבנון מעכשיו זו ממשלת לבנון וצבא לבנון. הנרטיב הזה שאיראן וחיזבאללה מגינים על לבנון לא קיים יותר, הסיפור שלהם נמחק".