חת ההנחות המקובלות בקרב רבים בציבור היא שהאינטרנט שייך לצעירים. אבל מחקרים וסקרים המתבצעים בשנים האחרונות על ידי איגוד האינטרנט הישראלי וגורמים רבים בעולם מלמדים כי קהילת הוותיקים מדביקה פערים דיגיטליים בקצב די מהיר. למעשה, יותר מ־50% מהם מחוברים לרשת ועושים בה שימוש.
גרונטולוגים, חוקרים העוסקים בחקר ההזדקנות, שואבים עידוד מהמגמות האלו, מאחר שבניגוד לצריכת המדיה הישנה, המאופיינת בפסיביות, השימוש באינטרנט הוא פעולה אקטיבית, המאפשרת לוותיקים להישאר פעילים מבחינה חברתית, לפתח יכולות וכישורים קיימים ותחומי עניין חדשים.
האתגר הניצב בפני המערכת הבנקאית הוא להמשיך ללמוד ולהכיר מקרוב את הצרכים הייחודיים של קהל האזרחים הוותיקים בתחום הפיננסי ואת האופן שבו הם מתנהלים בחיי היומיום, כולל החיבור לעולם הדיגיטלי. הוותיקים החדשים רוצים להיות מחוברים יותר, ולבנק יש תפקיד חשוב במימוש החוויה הזו.