מונדיאל 2022 צפוי לצאת לדרך מחר באצטדיון אל-ח'ור בקאטר. במקביל, מיליוני אוהדים שכבר הזמינו טיסות ומלונות בעשרות אלפי שקלים לטורניר גביע העולם בכדורגל, הוזהרו שלא להביא עמם מספר פריטים שאסורים לשימוש בקטאר, מדינה ואמירות קטנה בצפון-מזרח חצי האי ערב, כך לפי הדיווחים באתר של מונדיאל 2022. אלה שייתפסו, עלולים למצוא את עצמם בכלא הקטארי.

לוח שידורי מונדיאל 2022 – היכן ישודרו כל משחקי הגביע העולמי?
הכוכבים, התאריכים והסקנדלים: המדריך המלא למונדיאל בקטאר

"ייבוא של סמים, אלכוהול, פורנוגרפיה ואביזרי מין, בשר חזיר וספרי דת לקטאר אינם חוקיים", נכתב באתר האינטרנט Foreign Travel Advice של ממשלת בריטניה. צוין כי בירה תוגש במקומות הייעודיים לכך, כולל בתוך אצטדיונים במהלך משחקי הכדורגל, אך שתיית אלכוהול אסורה באופן מוחלט במקומות אחרים.

אוהדי הכדורגל שיגיעו לצפות במשחקים במגרשי הכדורגל במידה עשויים להתאכזב, מאחר וקטאר הודיעה ברגע האחרון כי היא מבטל את הבטחתה להתאחדות הכדורגל העולמית ואוסרת מכירת אלכוהול לאוהדים בסמוך לשמונת האצטדיונים. נכון להיום, המקום האפשרי היחידי שיש לאוהדים לרכוש בירה הוא באזור האוהדים (פאן-זון) המרכזי בדוחא ובתפריט יש רק סוג אחד - "באדווייזר", שחתום על הסכם בלעדיות עם פיפ"א.

אוהדים שירצו לשתות בירה בפאן זון המרכזי בקטאר יצטרכו לשלם 47 שקלים לחצי ליטר. באדווייזר הצהירה כי הקונים יצטרכו להוכיח שהם בני 21 ומעלה כדי לקנות, וכל רוכש יוגבל לכמות מקסימלית של ארבעה משקאות בקנייה אחת. בירה ללא אלכוהול תעלה כ-28.5 שקל ובקבוק מים כ-9.5 שקל.

לישראל וקטאר כידוע אין יחסים רשמיים, אך לאחר ספקולציות רבות הנוגעות לטיסת ישראלים למדינה במהלך המונדיאל, הגיעה הבשורה כי ישראלים יוכלו להגיע גם בטיסות ישירות שיצאו מנמל התעופה בן גוריון. בעקבות כך, נפתחה נציגות קונסולרית ישראלית שתפעל לכל אורך המונדיאל ותעניק שירותים לאזרחים ישראלים שיזדקקו  לכך.