משחקי המונדיאל 2022 נפתחו אתמול עם שריקת הפתיחה במשחק בין נבחרת קטאר המארחת לבין היריבה אקוודור. אלפי אוהדים הגיעו מכל קצוות העולם לראות את השחקנים נלחמים על התואר אלופת העולם, ביניהם מספר לא מבוטל של אוהדים ישראלים. שליח חדשות 12 לקטאר, אוהד חמו, שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm וסיפר על ההתרגשות ברחובות המדינה.

דיווח: קטאר אוסרת מכירת אוכל כשר ותפילה יהודית פומבית
במעמד צד אחד: אקוודור ניצחה 0:2 את קטאר במשחק הפתיחה של המונדיאל

בפתח שיחתם, סיפר חמו על המקום, ועל היותו ישראלי בקטאר: "לא הייתי אומר שזה אומץ להיות כאן, זה לא מחנה ג'נין. זה לא נעים, בחלק מהסיטואציות לפחות. כל המזרח התיכון פה, כולם פה, זה כולל את כולם. אנחנו חשבנו שאנחנו באים לאירוע שהוא ספורטיבי לחלוטין, מנותק פוליטיקה, אבל כשאתה מספר מאיפה אתה מגיע, נדמה לי שעד עכשיו כמעט 100 אחוזים מהאנשים שניגשתי אליהם התנגדו בנימוס".

הוא ציין: "יש גם אחרים, קצת יותר קולניים, אחד מהם מקבוצה של חבר'ה מלבנון שהייתה לנו תקרית איתם, הם מתחילים לדבר איתנו וכשהם שומעים שאנחנו מישראל, הם מתחילים להתעמת איתנו. הפוליטיקה נוכחת. יש פה פיל גדול בחדר, אין ספק, הפיל הזה סוג של הזדמנות שעיניי כל העולם נשואות לכאן להשמיע את קול המחאה. מונדיאלים זה אירוע מאוד לאומי, יש מי שיאמר אפילו לאומני. בטח ובטח שזה קורה בעולם הערבי בפעם הראשונה בהיסטוריה, שחצי מהעולם הערבי נמצא פה, יש פה המונים".

"את רואה באמת את הצפון אפריקאים בכמויות אדירות, ממש פה מהשכונה הקרובה שלנו, והם יודעים שכולם מסתכלים לפה", הסביר. "אגב, העובדה שלישראלים מותר להם להגיע לכאן, לכן אנחנו נתקלים בתגובות האלה. אני רוצה להאמין שזה יישאר ברמת הסירובים לראיונות ולא יותר מזה".

על החשש מדברים קשים שיקרו לישראלים בקטאר, אמר חמו: "אני לא חושש, בין היתר מהסיבה הפשוטה שבסוף אנחנו מדברים על מדינה עם שלטון מאוד נוקשה, אתה לא משחק עם הקטארים. יש פה הרבה מאוד שוטרים שהובאו מטורקיה כדי לשמור על הסדר. יש תחושה של ביטחון מלא, אם הייתי אזרח מכל מדינה אחרת בעולם כנראה שלא היינו מדברים על הנושא הזה. יש רגישות מסוימת, אני לא חושש שזה יכול להתפתח למחוזות אחרים, בסוף התכנסו לכדורגל".

משחק הפתיחה של מונדיאל 2022 (צילום: רויטרס)
משחק הפתיחה של מונדיאל 2022 (צילום: רויטרס)

"12 שנה היא מתכוננת לאירוע הזה, דמיינו מה זה", הוא אמר על נבחרת קטאר. "אתה יכול לקנות הכול בכסף, עד כישרון. את זה כבר אי אפשר לקנות. אתמול הם מפסידים, אכזבה גדולה, היינו מחוץ למגרש, 30 דקות לפני ראינו יציאת מצרים, אלפי בני אדם שפשוט בורחים מהמגרש מאוד מאוכזבים. אבל בסדר, מבחינת חלקם עצם הניצחון זה הקיום של המונדיאל".

על האווירה ברחוב הוא סיפר כי "זו אווירה שמחה. הפלוס הגדול של המונדיאל הזה זו העובדה שהכול נמצא במקום אחד. זה לא ברזיל שבין מגרש למגרש אתה צריך לטוס. יש היום מונדיאלים בין מדינות, פה אנחנו מדברים על מקום מאוד קטן. האווירה טובה, אנחנו מצפים, הם מצפים, למשהו כמו מיליון וחצי אוהדים בכל התקופה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm