עם כניסתו של מיקי זוהר (הליכוד) לתפקיד שר התרבות והספורט לפני כחודש, החליטו בוועד הפראלימפי להציע לשר החדש להרים את הכפפה בכל הנוגע לטיפול שורש עמוק שנדרש ביחס המדינה והחברה לספורטאים.

"ספורט הנכים במדינת ישראל הינו מעצמה של מדליות והצלחות שהספורטאים הפראלימפים מגיעים אליהן בזכות המוטיבציה הגבוהה שלהם, ההתמדה שלהם, השאפתנות שלהם וכן הרצון שלהם להוכיח שגם הם יכולים כמו כל ספורטאי אחר, ולכן הוועד הפראלימפי מבקש ממשרד הספורט והעומד בראשו שיתנו להם התייחסות שווה, בדיוק כמו שמתייחסים לספורטאים אחרים, לא פחות וגם לא יותר", כותב אלי בירנבאום, יו"ר הוועד הפראלימפי, במכתב ששלח השבוע לשר זוהר והגיע לידי "מעריב".

"על מנת להביא את הספורט הפראלימפי בישראל למקום הראוי לו אנחנו בוועד הפראלימפי מאמינים שניתן לקדם אותו באמצעות יצירת כלים לספורטאים הפראלימפים ולהעניק הזדמנויות לדור המשך, לילדים. את כל זה נשיג באמצעות חשיפת הספורטאים הפראלימפים וההישגים שלהם", כותב בירנבאום במכתבו.

בשיחה עם "מעריב" הוא מוסיף כי "אני מאמין שהשר זוהר, שכבר עשה דברים גדולים בספורט הישראלי, יבין מאוד את המצוקות והצרכים שלנו. כל ספורטאי פראלימפי מצליח הוא תקווה של עשרות ואף מאות ילדים. הספורטאים הפראלימפים מהווים מודל לחיקוי, לילדים עצמם ולבני משפחתם".

כבר שנים רבות שהספורט הפראלימפי בישראל מביא למדינת ישראל מדליות והישגים רבים, אבל הם מושגים חרף התנאים הקשים שעמם הספורטאים נאלצים להתמודד כמו חוסר בציוד, חוסר בתקציבים, חוסר בנציגים במשלחות ייצוג ועוד.

הספורט הפראלימפי בישראל סובל גם מחוסר חשיפה של הספורטאים הפראלימפים ואלו שמביאים את ההישגים הרבים לישראל. נכון לשנת 2022, על פי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים, כ־20% מכלל האוכלוסייה בישראל הם אנשים עם צרכים מיוחדים.

בירנבאום: "הספורט הפראלימפי בישראל אינו מקבל התייחסות שווה כמו שאר ענפי הספורט בארץ הן מבחינת הגישה של משרד הספורט אליו והן מבחינת חשיפה וההכרה של הספורטאים הפראלימפים בציבוריות הישראלית".