מדליה ישראלית רביעית במשחקים הפראלימפיים: החותרת מורן סמואל זכתה הלילה (בין שבת לראשון) במדליית כסף בטוקיו, לאחר שסיימה במקום השני בגמר של מקצה ה-2,000 מטר בסירת יחיד. סמואל סיימה את התחרות בזמן של 11:18.39 דקות, שנייה רק ליריבתה הנורבגית בירגיט סקארסטיין שקבעה זמן של 10:56.88 שהספיק לה למדליית זהב. מי שגרפה את מדליית הארד הייתה נטלי בנואה הצרפתייה (11:28.44 דקות).

סמואל עבדה קשה בטוקיו עד הסיום המרגש. את שלב המוקדמות היא סיימה במקום הראשון שאמור היה להקנות לה כרטיס אוטומטי לגמר, אבל נפסלה לאחר בדיקת השופטים בשל שימוש בכיסא לא תקין. סמואל נאלצה להגיע לגמר דרך בית הניחומים, עמדה במשימה והמשיכה במומנטום גם בגמר שהתקיים לפנות בוקר.

עבור סמואל בת ה-39 מדובר במדליה שנייה במשחקים הפראלימפיים, אחרי שזכתה במדליית הארד במשחקים בריו ב-2016 באותו מקצה. לסמואל יש סיפור חיים מיוחד: היא החלה את דרכה ככדורסלנית ואף הגיעה לנבחרת ישראל, אולם בגיל 24 הפכה משותקת בפלג גופה התחתון בעקבות התפרצות של מום מולד בכלי הדם בעמוד השדרה.

סמואל לא ויתרה, ומאז החלה להתאמן בחתירה פראלימפית, הפכה לאחת הטובות בעולם במקצה סירת היחיד. בין היתר, היא זכתה במדליית כסף באליפות העולם ב-2014, מדליית זהב באליפות העולם באיטליה 2015, והוסיפה עוד שלוש מדליות כסף ושתיים מארד באליפויות העולם.

היא הפכה כאמור למדליסטית הרביעית במשלחת הישראלית לטוקיו, אחרי השחיינים איאד שלבי (זהב ב-100 מטר גב), מארק מליאר (זהב ב-200 מטר מעורב אישי) ועמי דדאון (כסף ב-150 מטר מעורב).