שמלא שיתף את תחושותיו בנוגע להצטרפותו לשולחן השיפוט שבתוכנית, לאחר שזכה בשלוש עונות במסגרת הפורמט המצליח. "היה לי כל כך קשה וכל כך מרגש, לראות ספורטאים שמגיעים לעונה החדשה, זה להיכנס איתם למסלול, להתרגש ולהילחץ איתם מכל רגע", אמר בשיחה עם איריס קול ב-103fm.

בעונה הקרובה של התוכנית, המשתתפים יאלצו להתמודד עם חידוש משמעותי במיוחד, העשוי לשנות את מהלך המשחק: לראשונה, שני מתמודדים יתחרו זה נגד זה במקביל. שמלא, שהוכתר כנינג'ה הראשון בישראל, יעבור מעמדת המתמודד אל עמדת השופט לצד ניב רסקין הותיק וירדן ג'רבי שהצטרפה לשולחן השופטים בעונה שעברה. 

השופט החדש אף סיפר איך הוא חווה את ההתרגלות לתפקיד החדש והמחייב: "זו הזמנות גדולה עבורי להסתכל על כל הדבר המטורף הזה מהצד. ישבתי שם והיה לי כל כך קשה וכל כך מרגש. הרי חייתי את הספורט הזה במשך 4 שנים, גם את האימונים וגם את התחרויות - אז עבורי לראות ספורטאים שמגיעים לעונה החדשה, זה להיכנס איתם למסלול, להתרגש ולהילחץ איתם מכל רגע". 

שמלא הוסיף ושיתף את חוויותיו מהתקופה כמתמודד בתוכנית: "אני חושב שיש בעיקר מלחמה בין מחשבות בראש שאין לנו שליטה עליהן, של כול חוסר הביטחון, השאלה על מה יהיה עם כל ההשקעה והאימונים לאורך השנה אם לא ילך טוב, לבין הרצון פשוט ליהנות מהביצוע ומהמסלול. יש כמובן רצון להגיע למטרה, אבל אצלי ואצל הרבה מאוד ספורטאים נוספים - כדי להגיע למטרה צריך לשחרר וליהנות מהמסלול. חשוב מאוד ליהנות כדי לזרום. כשמתאמנים כל כך הרבה, מתחילים ליהנות מהתנועות, מלהרגיש את הגוף באוויר. אחרי נפילת המתח, יש תחושת הקלה ושמחה מזה שמשהו שהיה בתוך הראש הרבה זמן התסיים בצורה טובה, או לא תמיד טובה. יש גם אכזבה כשזה לא הולך".