איציק שמולי - מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק בישראל - בחר בתום לבנה

בפעם הראשונה בדורנו אנו מבינים, כמו דור החלוצים ההוא, שהמובן מאליו, בית לאומי משלנו, אינו מובטח לעד רק מכוח האמונה; אלא שהיא משא יומיומי שעלינו לשאתו כל הזמן. אכן, לישראל דרושים חשבון נפש נוקב והנהגה מעוררת השראה, אך אין די בכך. ברגע האמת יצאו מיליוני ישראלים, בגיבוי הפילנתרופיה, להגן על הבית ובמו ידיהם שרטטו מחדש אתוס מעודכן שעל בסיסו תוכל ישראל לצאת לדרך חדשה. אחד מהם הוא תום לבנה, שכבר אז התייצב באומץ מול ההפיכה המשטרית וממשיך מאז להשקיע בחיזוק הדמוקרטיה. כיום מוביל תום יוזמות שונות, ביניהן קרן חירום מיוחדת שהוקמה לתמיכה ביתומי הטבח, או סיוע חירום לאנשים עם מוגבלות, ובכל פעם מחדש מצליח להצית בך תקווה והשראה. אנו זקוקים למנהיגים ערכיים, ישרים ואמיצים כמוהו בעמדות הנהגה, כדי שגם הפעם, נצליח כישראלים לקום מעפר, לשרטט חזון ולהגשימו כפרק נועז ומפואר בתולדות עמנו.

יגאל שייניס, מנכ״ל "גורדון פדגוגיה חדשנית" וסגן נשיא האקדמית גורדון – בחר במולי אדן 

בחרתי ביזם, איש העסקים ומנכ"ל אינטל ישראל לשעבר – מולי אדן, כמי שיכול להשתלב בהנהגת מדינת ישראל בימים מורכבים אלו, לאור גישתו לחינוך דור העתיד של ישראל. לחינוך יש את הכוח לפתור את הבעיות הגדולות ביותר בחברה, כשעל רקע המחלוקות בעם מתחזקת חשיבותו. העולם משתנה בקצב מהיר בעוד מערכת החינוך נשארת במקום. כך, הילדים שלנו יוצאים מהכיתות עם קבעון מחשבתי המשפיע על דרכי ההתנהלות שלהם כמבוגרים.

גישתו של מולי לחינוך שונה ומעניינת – הוא מספר בהרצאותיו על חשיבות היצירתיות והחדשנות בחינוך. לטענתו קיימת חשיבות עליונה לעורר אצל ילדי ישראל סקרנות ורצון לחקור, כשמיומנויות אלה יסייעו להם בעולם המשתנה. לא ללמד אותם מה לחשוב, אלא איך לחשוב. ילדים הם סקרנים מטבעם ואסור שמערכת החינוך תדכא זאת, אלא תעודד את היכולת לשאול שאלות. כשזו הגישה, אין ספק שהאיש צריך לעמוד במוקד השפעה במדינת ישראל.

יגאל שייניס (צילום: באדיבות המכללה האקדמית גורדון)
יגאל שייניס (צילום: באדיבות המכללה האקדמית גורדון)

אודי בן שימול, מנכ"ל סודקסו ישראל - בחר באביה מגן

אביה מגן, מנכ"לית רשת המלונות פתאל, היא דמות שהייתי שמח לראות משפיעה גם בחיים הציבוריים. אביה נבחרה מספר פעמים כאחת הנשים המשפיעות בישראל, ולא בכדי. אביה היא ילידת אילת, שצמחה מתפקיד התחלתי של פקידת קבלה במלון באילת עד לתפקיד של מנכ"לית הרשת המונה כיום עשרות מלונות בארץ ובחו"ל. היא עשתה זאת לאט ובנחישות, עם הרבה נאמנות לעצמה ולערכיה, עבודה קשה, חתירה להצלחה אבל בעיקר עקביות והתמדה – תכונות אופי וכישורים שאופייניים למנהיגים.

היא הובילה את הקבוצה בתקופת משבר הקורונה בצורה יוצאת דופן. הקורונה, כזכור, פגעה משמעותית בשוק התיירות, אך מתוך האתגר - מצאה את הדרך לצמוח ולהתחזק עד שהוציאה את הרשת מהמשבר עם חזון  מדויק, מבט קדימה ויוזמה. דווקא בימים מורכבים אלה, נדרשות מנהיגות איכותיות, מנהלות עם חשיבה גמישה ואמיצה, שמבינות איך להניע את הכלכלה קדימה ולייצר צמיחה ברת-קיימא מתוך מטרות ערכיות וחיבור לעשייה.

אודי בן שימול (צילום: טל שחר)
אודי בן שימול (צילום: טל שחר)

אבי זק, איש עסקים ויזם, מבעלי מלון היולדות "בייבי ליס" - בחר ביפעת רייטר

בתקופה מאתגרת זו אנו זקוקים למנהיגים בעלי אומץ, ערכים ובעיקר חוסן רב המסייע לנו לצלוח ימים ארוכים של חוסר וודאות. בחרתי ביפעת רייטר, מנכ"לית AIG ישראל, כאישה מעוררת השראה שמובילה ביד בוטחת, בתעוזה רבה יצירתיות ובחוסן יוצא דופן את AIG בחמש השנים האחרונות. רייטר, מקפידה על ראייה הוליסטית המשלבת אחריות חברתית ותרומה לקהילה, ומקפידה לפעול באופן נמרץ לקידום נשים בעולם העסקי ולקדם ערכים חברתיים לצד הצלחה עסקית מרשימה. דווקא בימים בהם קיטוב וחוסר אמון צפים מעל פני השטח, אנו זקוקים ליותר ויותר מנהיגים שמצליחים לאחד אנשים סביב מטרה משותפת שבסופה יצירת חברה חזקה, צודקת ומתקדמת.

אבי זק  (צילום: שוקה כהן)
אבי זק (צילום: שוקה כהן)