תחזית מזג אוויר: היום (שני) צפויה ירידה בטמפרטורות, אך עדיין הן תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה.

בלילה יתחיל לרדת גשם בצפון הארץ ובמרכזה. במישור החוף ייתכנו סופות רעמים וקיים חשש קל להצפות בערי החוף. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-21 מעלות, בירושלים – 18, בחיפה – 19, בטבריה – 23, בצפת – 15, בבאר שבע – 23 ובאילת – 24.

ביום שלישי, גשם ירד מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה וייתכנו סופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון הארץ. קיים חשש קל משיטפונות בנחי מדבר יהודה וים המלח. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי, הרוחות יתחזקו ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות.

ביום רביעי, בצפון הארץ ובמרכזה ירדו גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים יחידות. בחרמון ירד שלג ובדרום הארץ צפוי גשם מקומי. בנחלי המזרח ומדבר יהודה צפוי גשם מקומי וקיים חשש קל משיטפונות. תחול ירידה קלה נוספת במידות החום, שיהיו מעט מתחת לממוצע.

משעות הצהריים הגשם צפוי להיחלש בהדרגה. בתוך כך, ברשות ניקוז ונחלים כנרת, מתריעים על הצורך בשמירת כללי בטיחות, לנוכח הגשמים הצפויים.

"צפוי מזג אוויר גשום במיוחד וביחד עם הגשם, נחלי הצפון יזרמו בחוזקה כמו גם המפלים שעתידים להיות שוצפים וגועשים", הסבירו ברשות – "כבכל שנה, מטיילים וצלמים וסקרנים יגיעו לצפות בזרימות ולחוש באיתני הטבע".

ברשות המליצו על שורת כללי בטיחות:

"חוק שלושת המטרים": זרימות הנחלים והמפלים הינן מראה מרהיב, אך יש לשמור על שלושה מטרים לפחות משפת דופן הנחל. כך נבטיח כי גם במקרה שהנחל ירחיב את זרימתו בפתאומיות, אנו נהיה במקום מבטחים. הדבר נכון גם לגבי נסיעה בסמוך לנחלים- יש לשמור על מרחק גדול מגדת הנחל מחשש לקריסת דופן הנחל.

עוד התריעו ברשות, כי ישנם בעלי רכבי שטח העורכים טיולים רווי מים ובוץ והם מתבקשים להימנע מביצוע מעבר רכוב בתוך הנחלים. ברשות הסבירו, כי גם אם הזרימה נראית חלשה ולא מסוכנת, יש לזכור כי מים הינם משאב בלתי צפוי, ועלולים להוות סכנה. 

מעבר נחל יש לבצע רק בין שתי גדות ורק במעברים סלולים.  בנוסף יש לציין כי כל מעבר רכוב במקווה מים, עלול להרוס את בתי הגידול לצמחים ובעלי חיים.

אושרי ילוז, מהנדס רשות ניקוז ונחלים כינרת אמר לקראת המערכת הגשומה: "החורף הינה אחת התקופות היפות ביותר של השנה, וקשה שלא להתפעל ממראות הנחלים הזורמים בעוצמה. חשוב לשמור ולהישמר מפני הסכנות שכרוכות בהימצאות בקרבת מקורות מים בתקופה זו של השנה", עוד מציין ילוז כי יש להימנע מטיול באזורי נחלים הקרובים לגבול עם לבנון, שהוכרזו כאזור צבאי סגור".