החורף בא לבקר באביב: גשמיים מקומיים צפויים לרדת גם היום (רביעי) בצפון הארץ ובמרכזה, אך בהמשך הם צפויים להיחלש ולהיפסק. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ביום חמישי יהיה לרוב בהיר ותחול עלייה במידות החום, וביום שישי צפויה עוד עלייה בטמפרטורות וייתכן גשם מקומי בצפון הארץ.

המערכת הגשומה עשויה לגרום לעלייה במפלס הכנרת, שרחוק רק כ-12 ס"מ מהקו האדום העליון. ברשות המים הודיעו שאתמול נרשמה יציבות בגובה המפלס. הרשות החלה לאחרונה לשאוב כמויות גדולות יותר של מים למוביל הארצי, אבל על פי ההערכות, לא יהיה כנראה צורך בפתיחת סכר דגניה.

תחזית מזג האוויר (צילום: ללא)
תחזית מזג האוויר (צילום: ללא)

בתוך כך, מנתוני השרות ההידרולוגי שברשות המים עולה כי כמות המשקעים במהלך חודש אפריל הייתה גבוהה מהממוצע, מה ששיפר קלות גם את מאזן הגשם השנתי בייחס לממוצע – 124%. מאזן הגשם השנתי בייחס לממוצע בשנה שעברה עמד על – 133%. רצף כזה של שנתיים ברציפות בהם כמויות המשקעים השנתית עוברות את ה-120% - הינו נדיר למדי והיה בפעם האחרונה לפני 30 שנה, בין השנים 1986/7 ל- 1987/8.

עוד מסרו מרשות המים כי בין השנים 2013-2018 חווינו שנים שחונות יחסית, וכי באופן ממוצע של 30 השנים האחרונות, כמויות הגשמים המורגשות באזורנו הולכות ופוחתות.

כל נתוני תחזית מזג האוויר