לקראת מזג האוויר הסוער אשר צפוי להתחיל הערב (שלישי) ולהימשך עד לשעות הצהריים מחר, בשירותי החירום נכנסו לכוננות. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, החל משעות הצהריים יחלו לרדת גשמים מקומיים, בעיקר לאורך החוף הצפוני, כאשר הם מלווים בסופות רעמים.

במקביל, ישרור אובך בדרום הארץ ואף יתכן כי יתפשט לאזור המרכז. לקראת שעות הערב, הגשמים יתחזקו ויתפשטו לאורך צפון הארץ ומרכזה. במהלך הלילה צפויים גשמים לפרקים עם סופות רעמים בצפון ובמרכז, בעוד במישור החוף ינשבו רוחות ערות. קיים חשש להצפות ושטפונות במישור החוף ובשפלה.

הצפות במרכז הארץ. צילום: אנשי הדממה בפייסבוק

בשירותי הכבאות וההצלה התריעו, כי החל מהערב תתחיל מערכת גשמים משמעותית, העלולה לגרום להצפות ושיטפונות. עוד מתריעים בשירותי כבאות והצלה, כי אין לחצות מקומות עם זרימת מים חזקה, גם לא באמצעות רכבי שטח ומתריעים כי הדבר מהווה סכנת חיים ממשית.

מחר (רביעי) צפויים גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים מצפון הארץ עד לצפון הנגב. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום והצפות במישור החוף והשפלה. בנוסף, ינשבו רוחות ערות והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום חמישי עדיין ייתכן גשם מקומי בעיקר במרכז הארץ ובנגב, ובנחלי המזרח עדיין ייתכנו שיטפונות. תורגש עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר באזור צפון הארץ.

בסוף השבוע הגשם יחזור, כאשר בשישי צפויים טפטופים וגשמים מקומיים קלים, בעיקר לאורך מישור החוף, יחד עם הגשמים תורגש גם עלייה נוספת בטמפרטורות. 

בעיריית אשקלון הועלתה בתוך כך הכוננות לקראת מזג האוויר הסוער. זאת, על רקע אירועי הצפות באירועים קודמים. בישיבת חירום שהתקיימה, הורה ראש העירייה תומר גלאם על כוננות שיא לקראת מזג האוויר הסוער, שעלול לגרום להצפות בעיר לנוכח העומסים העלולים להיווצר על מערכת הניקוז העירונית.

"ההיערכות שלנו באה לידי ביטוי בכל תחום ותחום כדי לתת לתושבים את המענה המידי והמקצועי ביותר בכל תרחיש ובמיוחד בעת מזג אוויר סוער", ציין גלאם שגם הורה על פתיחת חדר המצב העירוני ואמר כי "הצוותים שלנו יהיו בשטח, ערוכים ומוכנים".

ברשות הטבע והגנים הוחלט לסגור למבקרים את נחל ערוגות ונחל בוקק ומסלולים בנחל דרגה, משאש ותקוע וכן את כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה.