השירות המטאורולוגי פרסם כי החל ממחר ובמהלך הימים הקרובים, תכה בישראל סערה המלווה ברוחות עזות וגשמים רבים. קיים חשש כי הסופה, אשר קיבלה את הכינוי "כרמל", תגרום לאירועי הצפות במקומות רבים ברחבי הארץ. ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, שחילץ אנשים על גבו בשטפונות של שנה שעברה, סיפר בריאיון היום (ראשון) לענת דוידוב, בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM, על ההכנות לסופת כרמל שעתידה להגיע לאזורנו השבוע. 

בפתח דבריו אמר: "התכוננו כל השנה לסופה בשיפור ושדרוג תשתיות הניקוז. בשנה שעברה היה אירוע גשם מאוד חריג של 130 מילימטר גשם בפחות מ-4 שעות - זה משהו שמערכות ניקוז עירוניות לבד לא יכולות לשאת. אנחנו כן עשינו מהלכים שבעבר לא היה נהוג שהרישות בעוצמה". 

לדבריו של כוכבי, במהלך השנים האחרונות נראים יותר ויותר אירועי גשם קיצוניים שמביאים להצפות. "רואים יותר ויותר מופעי גשם שנהיים הרבה יותר אגרסיביים. המענים צריכים להינתן בראייה מרחבית ולא לחשוב שמערכת ניקוז עירונית אחת תהיה מסוגלת לפתור את זה", הסביר. "צריכים להקים גוף דומה לותמ"ל ועם זאת, אנחנו עדיין רחוקים מההבנה שאין זמן לאבד פה. המרחב הציבורי חייב לקבל טיפול מערכתי שלם שיאפשר לנו לאגור את המים ולשחרר אותם באיטיות", הוסיף. 

בסיום דבריו, ביקש ראש עיריית הוד השרון להעביר מסר לתושבים: "לתושבי העיר אני ממליץ לוודא שכל מה שיש במרפסת או על הגג קשור, שאף אחד לא יוצא ושחיות המחמד יהיו בבית. צריך פשוט להתייחס בהיגיון לאירוע ולהבין שהטבע הוא משמעותי וחזק - לא משנה איזו הכנה הרשויות יעשו, רק ההיגיון הבריא יכול לגרום לנו להבין שאין טעם בלקחת סיכונים מיותרים".