יממה לאחר המחאה והשביתה הארצית של הנשים שהתקיימה אמש על רקע האלימות הגוברת נגד נשים ואי נקיטת הצעדים של הממשלה כנגד התופעה, במטה מחאת הנשים זועמים היום (רביעי) על התמקדות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקידום הצעת חוק לאיזוק אלקטרוני של גברים עברייני אלימות. הביקורת מגיעה לאחר שכבר לפני כשנה וחצי ועדת שרים דומה הוציאה תחת ידיעה תכנית חירום מקיפה להגברת האכיפה על עברייני אלימות ושיקום הנשים והילדים הנפגעים, תכנית שהוערכה ב-250 מיליון שקלים לחמש שנים, אך מעולם לא תוקצבה.



מובילות מחאת הנשים תקפו את הצעת החוק וטענו כי "לא נסתפק בפירורים או בהצהרות ריקות כשתכנית החירום שכבר אושרה טרם יצאה לפועל במלואה. כותרות לא מספיקות ולא נעצור את המאבק עד לפתרונות מלאים בסוגיית האלימות המגדרית. תזכיר חוק שנותן מענה נקודתי לבעיה אחת מבין רבות בתוך הסוגיה לא ימנע לבדו את הרצח הבא. אנחנו דורשות לראות מעשים ולא נפסיק את המאבק הזה עד שחיי נשים יפסיקו להידחק אל תחתית סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. המחאה השבוע היתה רק ההתחלה". 



מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, מיכל גרא מרגליות, הוסיפה: "זו לא הבשורה שציפינו לשמוע אחרי מפגן הכוח הענק שהיה בכיכר רבין. אנחנו מצפות ללא פחות מאותם 250 מיליון לתקצוב תכנית החירום הלאומית, שכבר אושרה לפני שנה וחצי וסכום דומה נוסף לתקצוב תכניות חינוך, הסברה ומניעה בהקדם. תזכיר החוק בעניין האזיקונים האלקטרוניים הוא נחוץ וחשוב אבל הוא לא מהלך החקיקה היחיד שנדרש כאן. יש עוד הרבה מה לעשות ואת הכל צריך לעשות כמה שיותר מהר לפני שאישה נוספת תשלם על כך בחייה".



הפגנת הנשים בכיכר רבין אמש. צילום: אבשלום ששוני



יו"ר נעמת, גליה וולוך, הדגישה: "חקיקת בזק בעניין הפיקוח הטכנולוגי היא צעד נדרש אך המלאכה עוד רבה. ממשלת ישראל צריכה להבין שמדובר בנושא בעל חשיבות לאומית ושדרושים צעדים רבים נוספים בכדי להתמודד עם מציאות חייהן הקשה של מאות אלפי נשים בישראל".



בנוסף, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), שיזמה כבר לפני שלוש שנים את החוק לאיזוק אלקטרוני של עברייני אלימות, אמרה לאחר הודעת רה"מ: "האיזוק האלקטרוני מציל חיים. יכולנו מזמן ליישם אותו אבל חווינו שלוש שנים של דחייה ובזבוז זמן. יש להביא את החוק כבר בראשון הקרוב לוועדת השרים לענייני חקיקה. שנה חלפה מאז שהחוק שלי עבר בקריאה טרומית וקידומו נדחה בגלל טענות לא מבוססות לכשלים טכנולוגיים. הנורא מכל הוא ש-24 נשים שילמו בחייהן כדי שהממשלה תתעורר".