מירי רגב היא בין הפוליטיקאים השנויים ביותר במחלוקת, אך יותר מכל היא גם האישה הבכירה ביותר בליכוד, שנבחרה השבוע למקום החמישי בעשירייה הפותחת של מפלגתה בפריימריז, דבר אשר מסמן אותה כאישה שעשתה את השבוע. במשך שנים טיפסה במעלה המדרגות הצבאיות ולאחר פרישתה הגיעה לליכוד וקיבלה את המקום ה-34 ברשימה. עשר שנים לאחר מכן, היא קופצת קפיצת ענק, 29 מקומות קדימה. 



"מה שהביא לה את המקום החמישי ברשימה זה העובדה שהיא מתנהלת לפי ה-DNA הליכודי באופן מאד מדויק", אומר רוני רימון, יועץ אסטרטגי ושותף במשרד רימון, בעת שניתח את סוד הצלחתה של רגב בראיון ל"מעריב אונליין". "יש לה את הדיבור בגובה העיניים, פשטות הליכות, והיכולת לחבק פיזית וגם מילולית. היא מעבירה את המסרים הנכונים", הוא מוסיף.  



רגב עלתה לראשונה לכותרות בגיל 17, כאשר זכתה בתואר "צברית השנה" של השבועון "מעריב לנוער". כידוע לכולם, היא נולדה בשם מרים סיבוני בקריית גת, להורים פליקס ומרסל שעלו בשנות ה-50 ארצה. במהלך תפקידה כשרת התרבות והספורט בכנסת, ערערה רגב פעמים רבות על התרבות האליטיסטית ומוסדותיהן,  דבר אשר לדעת רימון, עזר לה רבות: "היא מתאימה למתפקדי הליכוד כמו כפפה ליד".



"היא נלחמה כשרת תרבות נגד 'האליטות האשכנזיות', ובעד הפריפריה. כל השיח שלה וההתנגשויות שלה עם האליטה התרבותית וההתכתשות שלה איתה הביאה לה הרבה מאוד הערכה בקרב הקהל שמאפיין את מתפקדי הליכוד. וזה בפירוש הציב אותה במקום שבו היא נמצאת עכשיו". 



בשביל להגיע גבוה יותר איזו עצה היית נותן לה? 
"בתפקיד הבא למתן ולהיות קצת יותר ממלכתית". 



"היא לא נסיכה"

אין ספק שרגב היא לא האישה השקטה והמתוקה שכולם אוהבים. היא אומרת את שעל ליבה וחוטפת לא מעט ביקורות על הדרך שבה היא עושה זאת. משה דבי, יועץ תקשורת והבעלים של "דבי תקשורת", מסביר גם הוא כיצד הצליחה רגב להתברג למקום גבוה בליכוד, למרות כל האתגרים. "פוליטיקה לנשים היא הרבה יותר קשה. מירי רגב יכלה להתברג במקום כזה גבוה נובעת מהיכולת לפצח את ה-DNA של החברה הישראלית מצד מסוים ורחב של המפה".



"היא יצרה גאווה גדולה מאוד לדור השני של יוצאי עדות המזרח", מוסיף דבי. "היא פתחה את האירועים לכולם ועשתה את זה בדרום. למרות שתקפו אותה היא לא התקפלה וזה מייחד אותה. היא עשתה את זה בעצמה, אף אחד לא נתן לה את זה, והיא לא נסיכה. התקשורת מקצינה ונותנת בולטות לכל מה שהיא אומרת". 



"היכולת לחבק", רגב, צילום: מור שמעוני



אז למה היא לא הצליחה להתברג לשלישיה הראשונה של הליכוד?


"זה שולי. ההבדלים במספר המצביעים בין המקומות הראשונים הם מאוד קטנים. זה הישג אדיר שהיא הצליחה להתברג בחמישייה הראשונה. ההישג שלה הוא יוצא דופן. צריך להסתכל על המכלול שעשתה כשרת תרבות וספורט דומיננטית. היא מגיעה לחדר היא ממלאה אותו. אנשים לא נשארים אדישים אליה".



מה ההישג הכי גדול שלה?


"היא הייתה שופר של הפריפריה ושל השקופים. בעתיד אם תהיה שרת חינוך זה ישדרג אותה".