עשרות נשים הפגינו היום (שבת) באיסטנבול שבטורקיה במחאה על גל האלימות כלפי נשים ואי הצלחתן של הרשויות במניעתם של מעשי הרצח והתקיפות האלימות. המקרה שעורר את המחאה היה רצח האזרחית אמין בולוט בת ה-38, שנדקרה למוות על ידי בעלה בחודש שעבר.



המפגינות התכנסו בשכונת קדיקוי בצדה האסייתי של איסטנבול, כשהן קוראות ומניפות שלטים שאומרים "תפסיקו עם רצח נשים", "תפסיקו עם אלימות גברים" ו"אל תסתכלו על האלימות, עשו משהו".



הרצח של בולוט לעיני בתה גרם להלם ותדהמה ברחבי טורקיה. בולוט נדקרה למוות בבית קפה ב -18 באוגוסט על ידי בעלה לשעבר, ממנו התגרשה לפני ארבע שנים, בעיר אנטוליה קיריקלה. היא נפצעה באורח קשה מאוד ומתה מפצעיה בבית החולים.



מילותיה האחרונות היו "אני לא רוצה למות", מסרה גמזה אוזטורק, אחת ממארגנות המחאה, והוסיפה כי "הרצח עורר תסכול וטינה בחברה. מילותיה האחרונות מהדהדות באוזניהן של כל הנשים. יותר ויותר נשים נרצחות ואף אחת מהן לא רצתה למות", אמרה.



כ- 294 נשים נרצחו בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2019 בטורקיה - 40 מהן בחודש אוגוסט בלבד, כך מסרה קבוצת זכויות הנשים We will Stop Femicide, שעוקבת אחר מקרי מוות הקשורים למגדר. מדובר בירידה לעומת השנה שעברה, במהלכה נרצחו 440 נשים, אך אין ספק כי מדובר במספרים מדאיגים ובלי מתקבלים על הדעת.



טורקיה אישרה את אמנת איסטנבול של האיחוד האירופי משנת 2011 בנושא מניעת אלימות במשפחה, אך פעילים אומרים ש"צריך לעשות יותר כדי ליישם את החוקים".