בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ מחק הבוקר (שני) את העתירה של הנערות אור אברמסון ומעיין הלברשטאט, שביקשו להתגייס כלוחמות לשריון, זאת לאור החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי לבצע ניסוי נוסף לשילוב נשים בשריון. בראשות ההרכב ישבה הנשיאה אסתר חיות, ולצידה - השופטות ענת ברון ויעל וילנר.

כאשר יש מוטיבציה לבנות לשרת שירות משמעותי זה מעורר אמפתיה רבה מצד המשפט", אמרה בדיון אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון. " אנחנו אמונים על העמידה על עקרונות השלטון". בהתייחסות למיון הנשים לשריון, אמרה: "הצבא החליט לקיים פיילוט נוסף. יכול להיות שזאת החלטה בעייתית אבל כרגע אתם אמורים להתקיים עם ההחלטה הזאת".

עו"ד עמיחי ויינברגר המייצג את העותרות אמר לאחר הדיון: "הם חושבים שאתן תרפו ואנחנו לא מתכוונים להרפות. מה שאנחנו עומדים לעשות זה מאבק לשוויון ולהרים את התקרה כדי לשבור את התקרה. זה תהליך ארוך ולא פשוט. אנחנו מגישים מכתב מיצוי הליכים חדש, תוך ימים מגישים עתירה נוספת".

אברמסון, אחת העותרות אמרה בראיון למעריב המגזין: "השאיפה שלי היא להיות מפקדת טנק. זה מה שאני מרגישה שאהיה בו הכי משמעותית ואוכל לתרום מעצמי לצה"ל. ברור שיש עוד תפקידים שאעשה בצורה טובה, אבל אני לא רוצה להתפשר. לא נתפס בעיניי שאדם כל כך נחוש ובעל מוטיבציה לתת לצבא, ועדיין אומרים לו 'לא' בגלל המגדר שלו. יש לעתירה הזו תפקיד הרבה יותר משמעותי של קידום שוויון".

"זה בעיקר העניין של למה לא שריון, כלומר מאיזו סיבה מונעים ממני להיות שם?", אומרת הלברשטאט. "הבנים במכינה ממשיכים יחד לשריון כיחידה אחת, ותמיד עלתה השאלה: למה אני לא יכולה להמשיך כמו כל החברים? אני מאמינה שכל האפשרויות בצבא צריכות להיות פתוחות לפי התאמה ויכולת. ייתכן שאני יכולה ובן אחר לא, ולהפך, אבל אי אפשר לסגור לי את האופציות מראש בגלל שאני בת. זו אפליה".

כזכור, פיילוט שילוב הלוחמות בחיל השריון החל ביולי 2017, ומטרתו הייתה לבחון האם וכיצד ניתן לשלב נשים כלוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות. ביוני 2018 הפיילוט הוכתר בהצלחה, כאשר לראשונה בהיסטוריה של צה"ל הוכשרו ארבע מפקדות טנקים. אלא שחודשים ספורים לאחר מכן, באפריל 2019, הודיע צה"ל כי לא ימשיך בשילוב הלוחמות בשריון. 

הנימוק היה כי "בהערכת המצב שבוצעה בזרוע היבשה עם חיל השריון עלה כי השלב הבא בהתנסות מחייב גדילה משמעותית בכוח האדם ותשתיות למימוש התהליך. לאור זאת הוחלט כי בעת הזו נכון לחזק את שילוב הלוחמות ביחידות הקיימות, ולא להקים יחידות לוחמות חדשות". כמו כן, טענו בצה"ל כי משאבים כספיים מוגבלים וקשיים באיתור נשים מתאימות מקשים על המשך התוכנית. כתוצאה מביטול הפיילוט, ארבע החיילות שסיימו את הקורס שובצו כמש"קיות הדרכה בבסיסי החיל, ולא כמפקדות טנק. הפיילוט, שמאחוריו עמד הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, לווה בגל מחאות מצד רבנים בולטים בציונות הדתית.