ישראל מדורגת במקום ה-31 מתוך 100 במדד השוויון המגדרי שפורסם היום (רביעי). המחקר נערך על ידי הבנק הגרמני נאו-בנק N26, ומשווה את מצב הנשים ברחבי העולם, תוך התייחסות לייצוגן בפוליטיקה ובגישתן לחינוך.

מבין המדינות המשתתפות, הציון הנמוך ביותר הוא 50 ואילו 100 הוא הציון הגבוה ביותר, כאשר ישראל זכתה לציון 84.23. בשקלול הציונים, גישתן של נשים לחינוך היה המדד בו זכתה ישראל לציון הגבוה ביותר - 98.7%. מדד זה נבחן על ידי השוואה בין אחוז הגברים המשלימים את לימודיהם בבית ספר לעומת אחוז הנשים.

נתניהו על אלימות כלפי נשים. צילום: ערוץ כנסת

הציון הנמוך ביותר של ישראל עמד על 76 בתחום החקיקה לקידום מעמד האישה. בין השאר בחן המדד את הליכי הגירושים במדינה וחקיקה ואכיפת המדינה בכל הנוגע לעבירות מין וכן קיפוח על רקע מגדרי במקום העבודה.

בעת פרסום המדד המקיף, נמתחה ביקורת על רמת ייצוגן של נשים בפוליטיקה הישראלית. המחברים הדגישו את העובדה כי מתוך 120 חברי כנסת, רק 29 מהן נשים. בנוסף ציינו לשלילה כי רק 24% מחברי הקבינט בישראל הן נשים.

מחברת N26 נמסר לאחר פרסום הסקר: "אנו מאמינים שכל אחד זכאי להזדמנות שווה והוגנת לחיות את החיים כפי שיבחר. אין ספק כי החיים חשובים יותר מהכסף עצמו, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה ששליטה על התחום הכספי מקנה יותר ביטחון, עצמאות ואופטימיות".

המדינה שדורגה במקום הראשון במדד היא נורבגיה, בעוד פקיסטן זכתה במקום האחרון והמפוקפק.