כשהתחלואה בסרטן השד גדלה בצורה מדאיגה מדי שנה, ובכל בית ניתן לשמוע סיפור על מכרה קרובה או רחוקה שהתמודדה עם המחלה, גם החברות במשק לא נשארות אדישות ומתגייסות לסייע בהעלאת המודעות לגילוי מוקדם בקרב עובדיהן. כשכל חברה מנסה לייצר ייחודיות בעזרת יוזמות מגוונות עבור אותה מטרה, המשק עד להתעוררות חברתית ומסקרנת. אלו הן כמה מהיוזמות שלקחו על עצמן החברות במשק הישראלי: 

אלעד מערכות אימצה את חודש המודעות לסרטן השד ביום ורוד. במסגרת היום הוורוד, החברה עוטרה במדבקות להגברת המודעות בשירותי הנשים והגברים וקיימה הרצאה של רונית ג'אן-קלטר, נציגה מטעם עמותת "אחת מתשע" על התמודדות והחלמה, על הרגע בו הכל מתהפך והתובנות שצומחות דווקא כשהשיער נושר. החברה יצאה בנוסף בקריאה ל-1000 עובדיה לתרום את מטבעות ההטבות הפנימיים של החברה לטובת אחת מהעמותות להגברת המודעות לסרטן השד.  

דגן אלעד, מנכ"ל חברת התוכנה אלעד: "באוקטובר, בו מצוין בעולם חודש המודעות לסרטן השד, אנו מצטרפים לשורה של ארגונים חברתיים, אנשים וחברות מסחריות הפועלים רבות להגברת המודעות למחלה. ברור כי מודעות אין בה מספיק, אבל אנו רואים בה ערך שיכול להוביל לשינוי התנהגות שיכול להוביל לגילוי מוקדם ומציל  חיים".

יום ורוד באלעד מערכות (צילום: באדיבות אלעד מערכות )
יום ורוד באלעד מערכות (צילום: באדיבות אלעד מערכות )

בחברת סיילספורס, מובילה עולמית ב-CRM בעולם ובישראל, בחרו בשלוש יוזמות שונות במהלך חודש המודעות: ראשית הם דאגו להלביש את עמודי המדיה החברתית שלהם בצבע ורוד ולשלוח לעובדים ולעובדות רקע ורוד לפגישות המקוונות, בהמשך החודש החברה ערכה הרצאה מיוחדת בשיתוף עם עמותת ״אחת מתשע״, ולבסוף, על מנת להפוך את תהליך הבדיקה לנגיש ונוח יותר, הגיעה למשרדיהם כירורגית שד שבדקה כל עובדת שהביעה עניין.

חודש המודעות לסרטן השד בסיילספורס (צילום: באדיבות סיילספורס)
חודש המודעות לסרטן השד בסיילספורס (צילום: באדיבות סיילספורס)

לרגל חודש המודעות חברת ריסקיפייד, העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר אלקטרוני, קיימה לעובדיה אירוע במשרדים בסגנון Lunch & Learn שכלל ארוחת צהריים והרצאה מקצועית על חשיבות המודעות לתסמינים, הגורמים והטיפולים הקיימים לסרטן השד, והחשיבות של גילוי בגיל מוקדם. ההרצאה הועברה על ידי עדי טל-כהן, מרצה, מנחת קבוצות ויזמית חברתית.

בקבוצת ה-IT והטכנולוגיה המובילה מלם תים, ציינו את חודש המודעות לסרטן השד בכמה אספקטים: ראשית בחרו לתלות שלטי מידע וסטיקרים ורודים ברחבי בניין החברה, מבפנים ומבחוץ, ועל דלתות המעליות, אשר מזכירים לנשים ללכת להיבדק. בנוסף, הופץ עלון אינפורמטיבי לעובדים והעובדות בנוגע לסרטן השד במסגרת האפליקציה הפנים ארגונית, ולבסוף התקיימה ההרצאה "איך לגדל שמחת חיים", מאת יאנה דרום, אשר מספרת את סיפורה האישי כחולת סרטן השד, שהפכה את המשבר הרפואי שלה ליזמות אישית, תוך הכנסת משמעות לחייה למרות המחלה.

בחברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis) המפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה היא לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים ובאמצעות הטכנולוגיה מניעה אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון בחרו מהלך שיאתגר את העובדים לפעול: החברה העניקה לכל עובד מארז DIY להכנת עוגיות, במטרה שיבחרו אישה אחת משמעותית בחייהם, אשר לה הוא יוענק ויחד יאפו אותו. במארז הוצב עלון מידע לחודש המודעות שמטרתו לעודד את הנשים ללכת להיבדק או להיעזר באותו עובד לשם כך. התשלום למארזים נתרם לעמותת "אחת מתשע" שמסייעת לנשים החולות בסרטן השד. בנוסף, אירחו בחברה הרצאה של אחת מפעילות העמותה, על החשיבות לבדיקה מוקדמת.

שלי ניסים, מנהלת משאבי אנוש בחברת קפיטוליס: ״המטרה המרכזית של הפעולות שעשינו סביב חודש זה היא להעלות את המודעות לחשיבות גילוי מוקדם, באמצעות הגילוי המוקדם מתאפשרים אחוזי החלמה גבוהים שיצילו חיים״. 

ערכת עוגיות DIY בקפיטוליס (צילום: באדיבות קפיטוליס)
ערכת עוגיות DIY בקפיטוליס (צילום: באדיבות קפיטוליס)

בחברת ההייטק אינקרדיבילד (Incredibuild), המפתחת פלטפורמה להאצת תהליכי פיתוח ועיבוד, העמידו לרשות העובדות את האפשרות להיבדק על ידי כירורג שד במימון מלא של החברה. הבדיקות התבצעו במשרדי החברה בעמדת פופ אפ ייעודיות שהוקמו לטובת הבדיקות. בנוסף, התקיימה הרצאה בנושא "בדיקות סקר לאיתור מוקדם של סרטן השד – למי, מה ומתי?" מאת ד"ר נעמה הרמן, רופאה מומחית בכירורגיה כללית ובכירורגיה אונקולוגית של השד, בבית חולים שיבא-תל השומר. כמו כן, לאורך החודש חולקו והועמדו לרשות העובדים מסיכות ורודות ממותגות וכן, פעילות הסושיאל הותאמה כאות הזדהות עם חודש המודעות לסרטן השד.

פעילות לחודש המודעות באינקרדיבילד (צילום: באדיבות אינקרדיבילד)
פעילות לחודש המודעות באינקרדיבילד (צילום: באדיבות אינקרדיבילד)

גם בחברת קוויק סופר אונליין, השחקן השלישי בגודלו בתחום קניות הסופר באונליין בישראל, נרתמו להעלאת המודעות. במסגרת הפעילות, בכדי לתמוך ולהעביר מסר חשוב ללכת להיבדק לאלפי הלקוחות שנהנים מהשירות של קוויק, לכל משלוח המסופק ברחבי הארץ מצורפת במהלך החודש גלויה עם מסר דו צדדי, לגבר ולאישה - צד אחד של הגלויה הוא מסר ישיר וחד לאישה שמתזכר אותה להיבדק והצד השני הוא מסר לגבר לתזכר את האישה להיבדק.

דורין פישר, סמנכ''לית השיווק והשרות של קוויק סופר אונליין (צילום: באדיבות קוויק)
דורין פישר, סמנכ''לית השיווק והשרות של קוויק סופר אונליין (צילום: באדיבות קוויק)