25 שנים חלפו מאז הוכה העולם בתדהמה על מותה הטראגי של הנסיכה דיאנה בתאונה קטלנית כשהיא בת 36 בלבד. כאשר ברחבי הגלובוס התאבלו על מותה הטראגי של הנסיכה שהפכה לאחת הדמויות הציבוריות המוכרות, המצולמות והאהובות ביותר בממלכה המאוחדת ובעולם כולו.

בסכום חסר תקדים: נמכרה המכונית ההיסטורית של הנסיכה דיאנה

הנסיך הארי: "שאמא שלי מתה לא רציתי לקבל את זה. זה השאיר בי חור עצום"

גם רבע מאה לאחר שהאגדה על "מלכת הלבבות" הגיעה לסופה, דיאנה ממשיכה להשפיע על העולם בדרכה – חברתית, תרבותית ובעיקר אופנתית. 

נראה כי המורשת של מלכת הלבבות לא עוצרת כאן – סרטים ותוכניות טלוויזיה רבים מציגים את סיפורה, כאשר האחרונים בהם היו "הספנסר", "הכתר" והסרט התיעודי "הנסיכה", שהעלו את שמה מחדש לתודעה הציבורית – הן עבור דור ה-Y שחלקם אולי צעירים מכדי לזכור אותו, והן עבור אלו שנולדו לאחר מותה ב-1997. 

אז מה הפך את הנסיכה הנסיכה די לאייקון בלתי נשכח? 

קודם כל, הסטייל

הרבה לפני קייט מידלטון הייתה זו הנסיכה דיאנה שלקחה את ארון הבגדים של משפחת המלוכה והפכה אותו לחלון ראווה מרהיב, כשהצליחה לשלב בדיוק בין הרשמיות לשיק נגיש. 

בחלוף השנים המלחתה שלה נותרה השראה עבור נשים רבות, וסגנון לבושה נותר חי ובועט – אלמנטים שונים באופנה של היום לקוחים ממנה, סטייליסטים וידוענים מושפעים מאאופיטים אייקונים שלה, והסגנון שלה אפילו מככב בסרטוני טיקטוק. 

הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)

הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)

לא צריכה נסיך בשביל להיות נסיכה

ליידי דיאנה ספנסר שבתה את לבה של אומה שלמה כבר עם פרסום דבר אירוסיה ליורש הכתר הבריטי, הנסיך צ'ארלס. ב-29 ביולי 1981 נישאו השניים באירוע ענק - יום החתונה הוכרז בחג לאומי בבריטניה וצפו בו כ-750 מיליון איש בעולם כולו. 

אך למרבה הצער, נישואיה עלו על שרטון בשלב די מוקדם, כאשר הסתבר שלא הכל ורוד בארמון קנסיגטון. היו אלו "נישואים של שלושה אנשים, וזה פשוט נעשה צפוף מדי", אמרה פעם על חוסר הנאמנות של בעלה. 

הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחתונתם (צילום: רויטרס)
הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחתונתם (צילום: רויטרס)

פרידות הן לא דבר קל, בטח לא כשאת אחת הדמויות המסוקרות בעולם, אבל הנסיכה דיאנה המשיכה את פועלה והביטה קדימה, ובכך הוכיחה מעל כל צל של ספק שהיא ממש לא צריכה נסיך לצידה על מנת להיות נסיכה בעצמה. 

האמא שהייתה

ב-1982 ילדה ליידי די את בנה הראשון, השני בתור לכתר הבריטי, הנסיך וויליאם, ושנתיים לאחר מכן את הנסיך הארי. דיאנה התאמצה להעניק לשניים חיים נורמליים עד כמה שניתן - היא התעקשה לרשום אותם לבית ספר מחוץ לארמון, ואף לקחה אותם לביקורים בבתי חולים או בתי אבות כדי שיפתחו מודעות לחיים של מיוחסים הרבה פחות מהם. 

הנסיך הארי עם אמו הנסיכה דיאנה   (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי עם אמו הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)

הנסיכה דיאנה עם וויליאם והארי (צילום: יס דוקו)
הנסיכה דיאנה עם וויליאם והארי (צילום: יס דוקו)

מעל הכל, אנושית

כבר מהרגע הראשון בו נקשר שמה של דיאנה עם בית המלוכה הבריטי היא נתפסה הרבה יותר אנושית מהם בעייני הציבור, ואף כונתה "נסיכת העם". 

ליידי די הייתה רגישה וגילתה הבנה לצורכיהם ומצוקותיהם של חלשים בחברה, ונודעה בזכות עבודתה הרבה למען הקהילה בתחומים שונים, כאשר את עיקר פועלה הקדישה לנפגעי מוקשי אדם וחולי איידס וסרטן. היא אהבה בני אדם באשר הם, והרגישות וטוב הלב שלה הקסימו את אנשי הממלכה, עד היום.