בארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,300 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה, מסבירים כי גם בראש השנה ההנחיות הקבועות של הסימנים מתי להגיע לבית החולים עדיין תקפות וכ-530 מיילדות צפויות לעבוד גם בחג ומחכות בחדרי הלידה במטרה ללוות, לטפל ולקבל את היולדות והתינוקות. הסימנים שהגיע הזמן להגיע לבית החולים הם צירים תכופים, ירידת מים, דימום וגם הפחתה או שינוי בתחושת תנועות של העובר. מומלץ להביא לבית החולים תיק קטן בלבד עם מברשת שיניים, כפכפים, תחתונים חד פעמיים, סט אחד של בגדים נוחים וכמובן להגיע עם חיוך ואופטימיות.

כ-970 תינוקות צפויים להיוולד במהלך החג (צילום: ארגון המיילדות בישראל )
כ-970 תינוקות צפויים להיוולד במהלך החג (צילום: ארגון המיילדות בישראל )

עוד מרגיעים בארגון המיילדות: "כשהיולדת מגיעה לבית החולים, מקבלת את פנייה מיילדת אשר מבצעת מספר בדיקות ומסבירה אודות השלב בו האישה נמצאת. המיילדת מבצעת הערכה האם מדובר בלידה פעילה ואפשר לעבור לחדר לידה או להמתין עוד זמן מה במיון יולדות, עד שהלידה תגיע לשלב אקטיבי".

נשים בהריון המעוניינות להתייעץ לקראת הלידה, כולל במהלך ימי החג, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה מילה של מיילדת, המונה כ-3,600 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת להעלות שאלות, גם באופן אנונימי, ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות.