מחאת הנשים הגיעה לשיאה היום עם שרשרת אנושית נשית לאורך הארץ, אוהל מחאה אדום מול משרד ראש הממשלה ומיצג "סיפורה של שפחה" הגדול ביותר שנראה עד כה - אלפי נשים בעשרות מוקדים. אלפי נשים מכל המגזרים ברחבי הארץ עומדות בשעות אלו בשרשרת אנושית נשית כשהן מחזיקות ידיים ולבושות באדום לאורך קו החוף או במרכזי הערים.

"סיפורה של שפחה"? המחאה שמזהירה - כך ייראו חיי נשים לאחר אישור הרפורמה המשפטית

מתנועת 'בונות אלטרנטיבה' נמסר כי "היום יציינו ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי, אך בישראל, במקום לחגוג אותו, אנחנו נאלצות להעלות הילוך במאבק על זכויותינו. אנו עדות להאצת החקיקה ולמתקפה ישירה של חברי הקואליציה נגדנו, תוך ביטול החששות לפגיעה בזכויותינו. ברור לנו כי נשים ייפגעו יותר משינוי המשטר, ועלינו להשמיע את קולנו בהמונינו".

מייסדת 'בונות אלטרנטיבה', מורן זר־קצנשטיין: "המהפכה תמחק את ההגנה שבג"ץ נותן לזכויות נשים בישראל, ואם אלה חשובות לקואליציה, עליה לעצור את החקיקה".

שרשרת אנושית של נשים לבושות אדום בהרצליה (צילום: יאיר פלטי)
שרשרת אנושית של נשים לבושות אדום בהרצליה (צילום: יאיר פלטי)

השבוע שלחו שורת ארגוני נשים מכתב לנשיא המדינה הרצוג ובו הן טוענות: "נראה כי הייצוג של נשים בניסיונות הגישור מזערי ביחס לחלקנו באוכלוסייה ואנו מבקשות ממך לנהוג בשקיפות. אל תיתן יד לפגיעה אנושה במחצית מהאוכלוסייה. כשנשים אינן חלק מהתהליך, הוא צפוי לפגוע בהן".

נשים לבושות באדום נגד המהפכה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
נשים לבושות באדום נגד המהפכה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

בסימן הצבע האדום של גלימות "סיפורה של שפחה" שהפך לסמל המחאה, קוראת התנועה לציבור ללבוש היום פריט אחד אדום לפחות כהזדהות עם המאבק.

מחאת הנשים נגד הרפורמה המשפטית בחוף גורדון בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הנשים נגד הרפורמה המשפטית בחוף גורדון בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל, מאחז מחאת המילואמניקים ליד בניין משרד ראש הממשלה בירושלים ייצבע אדום ויתקיימו בו מעגלי שיח שידונו בהיבטים השונים של הרפורמה, בהם פגיעה בנשים. בשבת הקרובה יגיעו לשיא אירועי מחאת הנשים בהתרחבות מיצג "סיפורה של שפחה" לאלפי נשים שייקחו בו חלק בעשרות מוקדים, ויותר דוברות נשים על במות ההפגנות ברחבי הארץ.