בספר חדש שיצא לאור בשם "Courtiers: The Hidden Power Behind the Crown", שנכתב על ידי הסופר ולנטיין לואו, הגיעו עדויות של צוות הארמון המלכותי לשעבר ושם נטען כי מייגן מרקל, אשתו של הנסיך הארי היא "סוציופתית נרקיסיסטית". הספר מפרט את ההתנהגות המכוערת לכאורה של מרקל ובעלה, הנסיך הארי, שעזבו את תפקידם המלכותי ב-2020.

"כולם ידעו שהמוסד ייבחן לפי האושר שלה. הטעות שהם עשו הייתה לחשוב שהיא רוצה להיות מאושרת", צוטט איש צוות לשעבר. "היא רצתה להידחות, כי היא הייתה אובססיבית לנרטיב הזה מהיום הראשון". עוד נטען בספר שהעבודה אצל בני הזוג הייתה כל כך קשה עד שחלק מהעוזרים התייחסו לעצמם כ"מועדון השורדים של סאסקס". מקורב טען בפני הסופר כי "היו הרבה אנשים שבורים".

הנסיך הארי ומייגן מרקל  (צילום: REUTERS/Toby Melville)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: REUTERS/Toby Melville)

על פי העדויות שנאספו בספר החדש של לואו, מרקל תקפה מילולית אנשי צוות בהזדמנויות רבות. על פי החשד, היא התעצבנה על עובד אחד בגלל תקלה שהייתה מעורבת בעיתונות. עוד נטען בספר החדש של לואו שאחד מאנשי הצוות "נהרס לחלוטין" מהניסיון שלהם לעבוד בעבור מרקל ובעלה, הנסיך הארי.

עוזר מלכותי לשעבר טען כי בני הזוג - שנישאו במאי 2018 - התקשרו אליו שוב ושוב כשהוא יצא לארוחת ערב ביום שישי, רק כדי לקלל אותו. "כל 10 דקות הייתי צריך לצאת החוצה כדי שאקבל צרחות ממנה ומהארי. היא אמרה: 'אני לא מאמינה שעשית את זה. אכזבת אותי. מה חשבת?', זה נמשך כמה שעות".

הנסיך הארי, הנסיך וויליאם, ונשותיהם, שנת 2019 (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי, הנסיך וויליאם, ונשותיהם, שנת 2019 (צילום: רויטרס)

על המזכירה הפרטית סמנתה כהן "צרחו" לכאורה מרקל והארי בני ה-38, לפני ובמהלך טיסה לאוסטרליה בסיור בשנת 2018 בדרום האוקיינוס ​​השקט. "סאם תמיד הבהירה שזה כמו לעבוד עבור זוג בני נוער. הם היו בלתי אפשריים ודחפו אותה עד הקצה. היא הייתה אומללה", טוען חברה של כהן בספר. "היא נאלצה כל הזמן להילחם בשמם של הארי ומייגן, תוך שהיא מקבלת מהם את כל ההתעללות הזו".

כפי שמתואר בקטע אחר בספר, ראש העיתונות של הארמון, ג'ייסון קנאוף, כתב לכאורה אימייל ב-2018 למזכירו הפרטי של הנסיך וויליאם, סיימון קייס, על "בעיות חמורות מאוד" בהתנהגותה של מרקל. "אני מאוד מודאג מכך שהדוכסית הצליחה להציק לשני צוותים בשנה האחרונה... נראה שהדוכסית מתכוונת תמיד שיהיה לה מישהו על הכוונת", נכתב לכאורה. כאשר על פי הדיווחים התבקשו מרקל והארי להתייחס לעובדים ביותר כבוד, השחקנית ענתה לכאורה: "זה לא התפקיד שלי לפנק אנשים".

הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)