נתחיל בזה ש-99.9% מהגננות והסייעות הם אנשים טובים ומעולים עם הילדים. אבל לצערנו מספיקה גננת אחת או גנן אחד כדי להרוס חיים של ילד.

אז אנחנו ההורים רוצים להרגיש בטוח. אם מתוך כל זה יצא שרק נבזבז כסף כדי לצלם את הגננת מספרת סיפור ודואגת לילדים, גם טוב. לפחות נישן בשקט.



אם יש לכם חשד כלפי המסגרת של הילדים או שמדובר בחשד שיש לכם כלפי המטפלת שמגיעה הביתה (או אפילו חשד כנגד העוזרת שמעלימה לכם דברים), הנה כמה מצלמות זעירות נסתרות בהן תוכלו להשתמש;




בבית

קודם כל עליכם לדעת שניתן כיום לרכוש בקלות ובזול מצלמות אינטרנט אלחוטיות שמקושרות לרשת האלחוטית הביתית. הן לא נסתרות או זעירות, אבל תוכלו להחביא אותם בכל מקום בבית ולהתחבר אליהן דרך האינטרנט מהמשרד. ככל שהאיכות טובה יותר והגודל קטן יותר, כך המחיר עולה. ניתן כמובן לחבר מצלמת אינטרנט חוטית שמחוברת למחשב נישא למשל, שגם אותו ניתן כיום להחביא.

מצלמות נסתרות פשוטות עם אופציית הקלטה בלבד (ללא חיבור און ליין) שניתן להחביא בכל מקום עולות כמה עשרות שקלים בלבד.

מצלמות נסתרות שמחוברות און ליין, לא דורשות חיבור לשום דבר, אלחוטיות ובאיכות ואמינות גבוהה עולות באזור ה-2,500 שקלים.


מחשבון מרגלים

תמורת קצת פחות מ-300 שקלים, תוכלו לרכוש מחשבון ביתי פשוט עם מצלמה נסתרת. המצלמה מותקנת בצד המכשיר שמתפקד כמחשבון לכל דבר. באיכות סבירה של וידאו ועם מיקרופון שקולט עד 10 מטרים של סאונד, אפשר להקליט בערך שעתיים של חומר. לא מדובר בצילום און ליין אלא הקלטה על כרטיס זיכרון.


כמה זה מצלמה ועוד נסתרת? צילום יח"צ


מרגל מעורר

בערך באותה דרגת מחיר, אנחנו מעלים את הרמה ומקבלים שעון מעורר עם מצלמה נסתרת. הפעם  אורך ההקלטה מגיע כמעט ל-12 שעות רצופות (עם כרטיס זיכרון של 16 גיגה). המצלמה כוללת גם אפשרות הפעלה על ידי תנועה, כך שלא תמצאו עצמכם צופים ב-11 שעות של כלום כדי לראות משהו. לשעון המעורר יש סוללה נטענת, כך שניתן להניח את השעון המעורר בכל מקום בבית.

תעירו אותי כשיתפסו מישהו. צילום: יח"צ

 

בחוץ

כשהילדים יוצאים לגן אפשר לחבר אליהם מכשירי הקלטה נסתרים. הנה כמה רעיונות;

במחירים שבין 150 ועד 750 שקלים, ניתן לרכוש מצלמות נסתרות זעירות שניתן להחביא אותן בתיק של הילד, בבובה ואפילו ההורה יכול לשים את המצלמה בבוקר במגירה של הילד למשל. בכל מקרה המצלמה לא מאפשרת שידור און ליין במחירים האלו. כדי להשיג שידור און ליין והסתרה נדרשת חומרה שעולה מעל 2,500 שקלים.

מבוגר מדי

יש מצלמות נסתרות שמותקנות בעטים, בשלטים לרכב, במשקפיים ובכונן נייד. כל אחד מהמוצרים האלו לא מתאים לילדים בגן ולכן או שניתן לקחת את המוצר הזה ולהחביא אותו בתוך התיק ולעבוד קצת על מנת שהעדשה תהיה מכוונת החוצה, או לעבור לאפשרויות אחרות של ציוד שמתאים לילד.

מחייך ומצלם

הסמיילי הזה מצלם בסתר ומקליט קול. עם סוללה נטענת וכרטיס זיכרון עד 16 גיגה, ניתן לקבל עד שעתיים צילום. זמן הצילום נקבע על פי הסוללה. כרטיס הזיכרון יאפשר שמעט שמונה שעות הקלטה אם תוכלו להגדיל את הסוללה. הסמיילי מגיע עם קליפס אותו תוכלו לשים על התיק, על הבגד ומה לא.


חייך, אכלת אותה. צילום: יח"צ 

גולת הכותרת

בובות ודמויות צעצוע עם מצלמות נסתרות. תוכלו להתקין בעצמם מצלמה נסתרת בתוך בובה, אך יש גם מוצרים מוכנים מראש. כמו בכל האופציות האחרות, ככל שתרצו יותר זמן, יותר איכות ואלחוטי – כך תשלמו יותר. פשוט חפשו 'מצלמה נסתרת בובה' בגוגל.


תעשה שלום לדובי. צילום: יח"צ

אם יש לכם את הזמן ואת הכסף, תוכלו להזמין באינטרנט בובות ברבי עם מצלמה נסתרת, שעוני יד לילדים, רצועות ראש ומה לא. אך כשעולה חדש, אנחנו רוצים לברר זאת כמה שיותר מהר ולא להמתין למשלוחים מחו"ל.