יעל איזקסון: עקבנו והדרכנו מרחוק
"אני אחות מוסמכת עם שני תארים מהארץ ומחו"ל ועם שתי מרפאות, בבני ברק ובבאר שבע, שמתמחות בטיפול בפצעים קשים לריפוי - פצעי לחץ, זיהום, פצעים של חולים סוכרתיים ועוד. בארץ התחום הזה במצב לא טוב – לא תמיד יודעים לאבחן וממהרים לקטוע רגליים. 

לנו יש ידע ויכולות שבעזרתם אנו נלחמים ומצליחים להציל חיים של בני אדם. עיקר הפעילות שלנו היא בבני ברק עם לקוחות חרדים. בתחילת השנה עברנו למרפאה חדשה, שפתחנו בהשקעה כספית ניכרת, בגבול רמת גן־בני ברק. העבודה התנהלה נהדר – ואז הגיעה הקורונה.

"בתקופת הסגר ירדנו מתפוקה מלאה לכמעט אפס טיפולים. זאת, על אף שאנו שירות חיוני והמרפאות נשארו פתוחות. מה שקרה זה שהמטופלים עצמם הפסיקו להגיע בגלל הפחד מהנגיף. אחרי הכל, מדובר בחולים שרובם עם מחלות רקע ושנמצאים בסיכון גבוה. 

מה שעשינו זה לתת להם מעקב והדרכה מרחוק באמצעות מצלמות וטלפונים ניידים. זה לא היה פשוט, כי בציבור החרדי אין שיחות זום ויש רק טלפונים כשרים, אבל מצאנו פתרונות ולא הפסקנו טיפולים.

"עם הזמן החרדות ירדו, וכרגע אנו בכ־60% פעילות. אני עצמי הייתי כל הזמן בתנועה ולא כלואה בבית, וזה נתן לי תחושות של חיוניות ושל שליחות. מעבר לזה, אני כל הזמן מחפשת פתרונות נוספים לטיפול בפצעים הקשים האלה, ובשיא תקופת הקורונה נוצר קשר עם אנשי חברת 'אקטיגרף סטרט', שזה סטארט־אפ ישראלי, שפיתח חבישה ביולוגית אשר יכולה לבוא במקום השתלות עור וקטיעות. אני בין הראשונים שפתחו בפניהם את הדלת, כי אני מאמינה שהמוצר שלהם ישנה את כל התחום בארץ ובעולם".

הכותבת היא הבעלים של מרפאת "פצע" לטיפול בפצעים קשיי ריפוי בבאר שבע ובני ברק. טל' 054-3532848.

יעל איזקסון (צילום: פרטי)
יעל איזקסון (צילום: פרטי)

מיכאל פצניוק: מטופל אחד יכול להשבית מרפאה

"אני פיזיותרפיסט מוסמך מטעם משרד הבריאות, ואת המרפאה פתחתי ב־2017, כשהדגש הוא על שיקום מפציעות אורתופדיות, עם התמחות בפציעות ספורט. מרפאה שהתפתחה יפה והייתה במגמת צמיחה. עמדנו לעבור למקום חדש וגדול הרבה יותר, וכבר היינו בתחילת חתימה על החוזה – אבל אז הגיעה הקורונה ועצרנו הכל. את הירידה בהיקף העבודה התחלנו להרגיש כשלקוחות החלו להיכנס לבידודים ונאלצו לבטל טיפולים.

"הייתה אי־ודאות לגבי ההתנהלות בתקופת הסגר - מה מותר ומה אסור, על אף שאנו מוגדרים כענף חיוני. ארגון הפיזיותרפיסטים אומנם פרסם הנחיות, אבל גם הן לא היו תמיד ברורות – יש מגע? אין מגע? במקצוע שלנו אתה חייב להיות קרוב למטופל ואף לגעת בו. 

אם הברך שלו נפוחה, אתה צריך לבדוק איפה הכאב - ואת זה אי אפשר לעשות ממרחק של שני מטר. גם לא היה ברור אם הנגיף מידבק במגע או דרך האוויר. היות שלפחות מחצית מהמטופלים שלנו הם אנשים מבוגרים, אז חלק לא הגיעו מבחירה, ומחלק פשוט ביקשנו שלא להגיע, על אף שהם רצו. צמצמנו עבודה וקיבלנו רק מקרים דחופים, כמו מטופלים אחרי ניתוח.

"יצאנו מהסגר במאי, אבל לקח לנו כמעט חודשיים להתאושש. אנחנו מקפידים מאוד על מיגון: מפרידים בין המטופלים שנמצאים בחללים השונים, כל לקוח עובר חיטוי עם מגבונים וספריי לפני תחילת הטיפול, וכך גם כל הציוד, כולל מיטות הטיפולים. אז עכשיו אנחנו בפעילות מלאה, אבל יכולים בכל רגע נתון לרדת לאפס. הרי מספיק שמטופל אחד יתגלה כנשא קורונה, וזה משבית את כל המרפאה. אז עובדים כל יום כאילו מחר נצטרך לסגור. זו המציאות".

הכותב הוא הבעלים של מרפאת "אטלטיקליניק" לטיפולי פיזיותרפיה ולשיקום מפציעות ספורט דוד רמז 13,
נתניה. טל' 054-4724761.

מיכאל פצניוק (צילום: פרטי)
מיכאל פצניוק (צילום: פרטי)

שלומי לחנה: לשלב לקוחות מרוצים וממליצים
"ענף המרפאות הפרטיות הוא ענף המבוסס על אמון הלקוח, היות שמדובר במוצר בריאותי עם רמת סיכון גבוהה. מאחר שהלקוח אינו יכול להתנסות ב'מוצר' טרום הרכישה, הוא ישקיע זמן רב בחיפוש מידע טרום ההחלטה. מה שאומר שהנוכחות הדיגיטלית בתחום הזה חייבת להיות מרשימה. כדי להקטין חששות של הלקוחות, מומלץ מאוד לשלב לקוחות מרוצים וממליצים, המספרים את הסיפור האישי שלהם. אהבתי שגם יעל וגם מיכאל עושים בזה שימוש באתרים שלהם. 

נקודה נוספת המחברת לקוחות בתהליך איסוף המידע היא האנשים שעומדים מאחורי בית העסק. במרפאת 'פצע', יעל מופיעה בפרונט ורואים דמות אנושית שמאוד קל להתחבר אליה. במרפאת 'אטלטיקליניק' חסרים הפנים של האנשים שעומדים מאחורי המקום. צריך לזכור - אנשים נמשכים מאוד באתרים לפנים של בני אדם, במיוחד כאלה שמשדרים מקצועיות ואמפטיה".

הכותב הוא יועץ אסטרטגי עסקי ומרצה לשיווק במכללה למנהל.

שלומי לחנה (צילום: פרטי)
שלומי לחנה (צילום: פרטי)

אילן קורן: להשקיע בשימור לקוחות קיימים
"בתקופה מורכבת זו נדרשת תשומת לב מיוחדת לשימור מאגר הלקוחות הקיים, הנמנע מהגעה למרפאות לטובת קבלת טיפולים ו/או שירותים רפואיים שאינם מוגדרים כדחופים. זה יכול להיעשות בשימוש באמצעים מגוונים, כמו זום, וואטסאפ, קשר טלפוני ועוד. כמובן שיש חשיבות לשמירה על הנחיות משרד הבריאות, על מנת לנסוך בקרב הלקוחות תחושת ביטחון בעת קבלת השירות הרפואי. 

בנוסף, דווקא בעת הזו, יכולות להיווצר הזדמנויות בגיוס מאגר לקוחות חדש אשר יוכל להוות בסיס להמשך צמיחת העסק. זה גם הזמן לבדוק את תמהיל הוצאות העסק ולבחון כיצד ניתן לחסוך בעלויות - לבדוק חוזים מול הספקים, לצמצם הוצאות שאינן חיוניות לעסק וכדומה. 

עוד אוסיף כי הבנקים מציעים לעסקים אפשרות לדחיית הלוואות וכן אלטרנטיבות שונות למימון הון חוזר, בדגש על הלוואות בערבות המדינה".
הכותב הוא מנהל סניף האשל של בנק הפועלים

על רקע ההתמודדות המתמשכת במשק עם משבר הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית עם תקופת משבר וחוסר ודאות. מדי שבוע נציג בפניכם סיפורי עסקים מתחומים ואזורים שונים, לצד כלים וטיפים מקצועיים כיצד לצלוח עסקית ופיננסית תקופה מאתגרת זו. 

המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי. בכפוף לתנאי הבנק, אי־עמידה בפירעון הלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

איל קורן (צילום: פרטי)
איל קורן (צילום: פרטי)